lördag 29 mars 2008

Tjockiskvällen

Gårdagen blev en mycket trevlig gårdag. Tåget var dock inställt vilket ledde till att jag var tvungen att ta en senare buss vilket i sin tur innebar att bussen ut till Sturkö missades och fick ersättas med en senare. Detta visade sig dock vara till min fördel då jag hann springa in till min far o hämta kameran samt ta en hamburgare på donken eftersom jag inte hunnit äta. Perfekt.

Bussen gick sedan innefrån staden klockan 18.32 och var framme ungefär 19.21. Efter viss oro för att ha missat hållplatsen o s v så landade jag utanför Simons hus där jag mötte honom och Blondie. Sweet. Vi lattjade lite med våra kameror, Blondie o jag, o sedan började vi förbereda vardagsrummet för filmtittandet. Detta visade sig vara bra mycket svårare än väntat. Det första problemet var att starta TV:n (jaa, jag är seriös). Sedan fortsatte det bara... Mattis o Nicke kom efter en liten stunds pulande med TV:n, hjälpte inte ett skit xD Men jag försökte göra i ordning min dip så länge, trots en massa klagande o distraherande gester o kommentarer från människorna runt mig. Jag lyckades ganska bra dock tycker jag. Folket lyckades dock proppa i sig det mesta av min gurka innan mig :P Och Blondie förpestade min dip med vindruvor. Men jag hade fortfarande min Toblerone, Pringles och mitt lösgodis och Coca-Colan såklart. Så jag klarade mig ganska bra.

Ungefär vid halv elva tiden gav folket upp idéen om att få igång TV:n så vi tittade helt enkelt på all filmer genom datorn, på en väldigt liten skärm. :P Första filmen ut var Music And Lyrics. Mycket bra film, som jag sett flera gånger innan. Sedan efter lite ståhej lyckades Mattis få igenom sin vilja att titta på Lilo och Stitch. Också en mycket bra film, som jag sett så många gånger att jag kan den utantill. Sedan bjöds det på Hannibal Rising. Okej film, också sett innan. Lite väl äcklande för min del :P Sist men inte minst kom Ace Ventura 2: Rider igen. Riktigt tuff film som jag också kan utantill. Like a glove!

Under den sista filmen, trots att den är så bra så lyckades jag o Nicke somna på soffan. Blondie verkade vara vaken, Simon lite till o från o Mattis somnade nog också efter en stund. Klockan var nu runt tre och folket ville sova. En timme senare ungefär så var det iordninggjort för att sova nere i vardagsrummet (på utemöbelsitsar ?!). Men inte gick det att sova då inte. Då hade vi ju fått en liten powernap o efter en stund så var det ju ljust ute. Då gick det absolut inte att sova. Så vi bestämde oss för att gå ut o gå en liten promenad, Nicke o jag. Klockan var nu ungefär halv sju på morgonen. Det visade sig att Blondie och Simon hade tänkt samma tanke så vi mötte upp dem på lekplatsen. Det slutade med att Blondie o jag sprang hela vägen tillbaka till huset. Såå skönt. När vi kom tillbaka sattes ytterliggare en film igång. Dock var jag alldeles för trött o inte tillräckligt intresserad för att stanna kvar. Så jag gick upp till Simons säng för att nana lite, och efter en liten stund fick jag sällskap av Blondie.

Där låg vi o pratade en liten stund. Sen helt plötsligt kom De båda vakna busarna (Mattis sov fortfarande) o skrällde om rejält i sängen. Det blev knöligt o trångt i sängen. Något som löste sig när jag blev nerknuffad på golvet o beslöt mig för att ligga kvar där. Då kom Simons far in o sa att vi skulle äta frukost. Så det gjorde vi. (Nu vaknade Mattis! :D) Efter frukosten rånade vi Simon på hans säng en liten stund till, Blondie o jag. En liten stund senare joinade Nicke oss o bjöd oss på lite sång. Sweet. Vi fick en riktigt fin stämning o behöll den ganska länge. Ända fram tills vi var tvungna att åka eftersom Nickes bil skulle vara tillbaka i Holmsjö snarast möjligt. De släppte av mig vid Amiralen och där skildes vi. :(

Men det var en mycket trevlig kväll/natt/morgon. Det borde göras om. Däremot så gick det inte alldeles fredligt till kan det tilläggas. Ett rejält bitmärke, ett antal blåmärken o några ytliga rivsår bär jag med mig hem denna dag. Mattis tror jag dock drabbades värst :P Jag lyckades riva rejäla hål i hans arm och bita blåmärken på honom. Men det var ju inte bara jag, Blondie var också duktig på att bidra. Men ingen klarade sig helskinnad. Det var mer typ alla mot alla :D Jag vet vad ni tänker; sadist. Men det är faktiskt lite kul.

Det var den dagen det, o lite av denna dagen. Jag är monstertrött, men inte alls så farligt som det har varit förut. Jag har vilat ganska mycket när vi legat i sängen o pratat o så. Så så hemskt är det inte. Men visst, jag måste ju erkänna att jag gärna legat kvar där en stund. Det var såå nice. Och nu har jag fruktansvärt tråkigt. Men det är bara för att jag blivit bortskämd. Jag har egentligen massvis med saker att göra. Till exempel så måste jag göra klart mina byxor som jag började på igår. CAE-Engelskan måste bli gjord. Liksom lite Matte C. Sen vill jag gärna läsa igenom Svenskan också. Men det är inte så bråttom. Det ska bara vara klart tills på torsdag. Det är ju nästan en vecka.

Jaja, massvis att göra. Ska hjälpa mamma städa o lite så också. Alltså måste jag väl gå och ta itu med det nu. Glöm inte att ställa om klockan inatt förresten.

xoxo

Inga kommentarer: