fredag 21 mars 2008

Ifyllnad av gårdagen

Kom på att jag måste tillägga vissa saker om gårdagen. Varför jag inte gjorde detta inatt kan man fråga sig, men i vilket fall så tänkte jag göra det nu.

Först och främst måste jag förklara och försöka få er att förstå lite hur det fungerar i vår klass. Alle (människan vi var hos, mycket trevligt person) bor i Bergåsa, ett av de dyraste områdena man kan bo på här i vår stad. Hans far tjänar 86 000 kr / månaden. Behöver jag säga mer?
Man kan tycka att detta inte påverkar festen såå mycket, mer än att det som dricks kanske är aningen dyrare än normalt. Man kan tycka att när föräldrarna är iväg sen en vecka, o kommer vara borta en till på semester i Thailand, så kan man ha en ganska så nice fest.
Det kan ju vara så att den sortens fest som var igår var nice för det folket vi umgicks med. Och ska man se det riktigt så kan jag erkänna att det var en nice fest, fast mer i betydelsen fin än tuff eller bra. Folk satt i skjortor o skit. Visst det kan vara snyggt, o jag tycker om killar som klär upp sig. Men de hade på sig de ultimata bratz-kläderna. Skjorta (gärna vit eller ljus), kostymbyxor o sen en mörk cardigan hängandes över axlarna.

Behöver jag säga att festen inte var den jag är van vid? Folks definition av fest var tydligen den att man sitter runt ett bord o pratar (o ja, det förekom att man pratade om skolan). Någon enstaka lek var också inblandad. Men det vara bara jag o Blondie som vågade dansa. De andra kom också efter ett bra tag. De bildade en fin cirkel (som inte inkluderade mig o Blondie) och "dansade" i den. Och vi två stod o dansade en lite roligare dans vid sidan om. Men so what? What do we care? Vi är ju Blondie och Kåtisroinen. Vi äger ändå, även om våra kära klasskamrater inte riktigt ser det :P

Det blev nog en hel del bilder på oss, eftersom alla trodde att vi var rejält dragna när vi stod o dansade. Sanningen var väl den att vi inte var nyktra, men samtidigt inte så pass druckna att vi gjorde något som vi inte hade gjort i normala fall. Inte så mkt iaf. ;)

Jag erindrade mig en skada, nej två skador, under festen. Den ena sitter på handleden, jag vet inte varför, men jag bestämde mig att slå en ganska hårt o lite vass kant, så det började blöda.. O sen fick jag en stol på min fot, där rök två av mina tår! Sen lyckades jag sätta mig i soffan där någon hade lyckats spilla en halvliter konjak, så jag sprang runt o luktade konjak :S inte kul. Det förstärkte kanske folks tro att vi var ganska fulla :P Men vad bryr jag mig? Det var sista klassfesten jag var på. Och jag lär inte umgås med de människorna så mycket igen. Det är typ tre lektioner i veckan.

Nej, lite vildare fester, tack! Iaf så att folk vågar dansa efter tre timmars supande!

xoxo

Inga kommentarer: