tisdag 11 mars 2008

Fem dagars ledighet - fem dagars tortyr

Härligt va? Åka iväg till någonstans man aldrig varit med delar av sin familj, för att träffa andra delar av familjen. Sedan avslutar man den härliga resan med en heldag i världens bästa "lilla" varuhus, Ge-Kås, Ullared. Det låter såå underbart. Men far from it, tyvärr.

Ska inte gå in alltför mycket i detalj hade jag tänkt. Men det kan bli svårt, så förbered dig för ett långt inlägg :P

fredagen runt 11.30 kom fadern min o hämtade mig (ja, men den där). Vi började köra. Efter ca en timme pluggade jag i Ipoden för att slippa höra människan tänka högt. Vad hon än såg för skylt så nog fan skulle hon läsa vad som stod, HÖGT. Tur att man har KOSS-hörlurar som pluggar igen allt annat ljud totalt ^^, Vi var framme i Göteborg runt 17.00. Vi packade upp sakerna på hotellrummet o begav oss för att hitta något att äta. Efter att ha illat runt tillräckligt genom hela Göteborg så tog vi första bästa pizzeria. Och just när jag trodde att vi skulle hem o sova efter den uttröttande dagen så bestämmer de sig (utan mitt samtycke) att det vore en bra idé att prommenera fram o tillbaka på avenyn några gånger, bara för skojjs skull. Jo visst, skitkul. Speciellt när man är tredje hjulet, supermätt o extremt trött. Kände mig mycket ensam denna kväll... :'( Jag lyckades ta mig till hotellet o somnade på stört.

Måste också tillägga att jag såg en mycket knasig konfektyrbutik i Götet. Gjorde mig väldigt fundersam. Den hette nämligen Sockerpullan...........

Lördagen startade vid 9.30-tiden. Frukost o sen iväg mot Norge. Vi passerade gränsen runt 14.00, innan dess var dagen ganska luddig. Vi träffade äntligen min tuffa bror mitt i Oslo runt 16.00 efter en rejäl sväng igenom Oslo för att hitta lägenheten. Det ska här tilläggas att Oslo inte är stort. Innan maten bestämde alla sig för att ta en runda på stan. Alla utom jag då, eftersom jag kände att jag behöve vara lite själv från den där ett tag. Därför satte jag mig o gjorde lite matte under tiden. Jag vet, till och med JAG är chockad över detta. Jag visste inte ens att jag kunde matte :P:P Där satt jag iaf i typ två timmar. Själv. I broderns lägenhet. I Oslo. I Norge. Skrämmande tanke.
De kom iaf tillbaka o maten serverades. Eftersom min bror o hans flickvän är vegan så blev det vegmat. Kan inte säga exakt VAD det var, men gott var det. Efter maten knappade jag in SVT1 (ja, de har faktiskt den i Norge) och kollade på Melodifestivalen. Därefter var det bums i säng. Eller soffa som det var för mig.

Söndagen började vid tio-tiden, varpå vi åt frukost som bestod av o'boy och mango, mycket gott. Vid 11.30 skulle vi ta oss en titt på staden. Det visade sig att den titten blev ingen liten en. Vi kom hem vid 21.00 på kvällen. Under tiden hade vi promenerat genom hela Oslo och kollat på allt från marknader o fästningar till slott, affärer och parker. Mina favoriter var dock att gå på Edward Munch-muséet (han som målade Skriet) och Nobels Fredscenter. Jag vet i fan hur han lyckas, men min bror vet exakt vad jag gillar. Det var nämligen så att de andra inte verkade så roade av dessa besök. ^^, Men jag uppskattade det något enormt. Oslo var jättegrymt att få uppleva spec med min tuffa bror. Det blev en hel del bra bilder. Har dom dock inte här just nu, så jag får publicera dom någon annan dag. Det kommer bli ett väldigt intressant inlägg med bilderna från den gigantiska parken ^^,
Efter en mycket härlig dag där jag slapp fokusera på dels hur mycket jag saknade alla er här hemma och dels på hur irriterande den är, satte jag mig i soffan/sängen med datorn i knät o lyckades ta mig ut på msn för att få lite mänsklig kontakt.

Jag lyckades också lära mig Stand By Me på gitarren som jag fick låna av brorsan. Fast det var i bilen på vägen ner till Ullared dagen efter. Hoppas det irriterade något så jävulskt. :D:D
Hela måndagen tillbringades sedan i bilen (med gitarren som sagt). Vi kom till stugan i Ullared vid 15.00, lagade mat o duschade o kollade en snabbis i affären innan de stängde vid åtta. Sen gick min far och det en runda medans jag satt o plingade på gitarren o pratade i telefon/sms:ade med lite folk. Jag somnade sedan efter att ha blivit förklarade just exakt hur det skulle gå till att sova den natten. Mycket krångligare än nödvändigt måste jag säga. Men men , inte mitt beslut.

(jag bör här tillägga att jag ansträngde mig till det yttersta att vara snäll o trevlig hela resan)

Tisdagen var okej. Ullared är ju underbart, och jag fick gå själv för det mesta. Men den lilla tiden som blev över, som jag inte kunde undvika att hamna i sällskap var förjävlig. Därav att jag är så pissed off just nu. Jag ber så hemskt mycket om ursäkt.

Men jag hittade iaf massor med fina kläder däruppe så helt fel var det ju inte. Kommer kanske ha lite på mig i veckan, men de som kommer på lördag kommer definitiv få se nytt o fräscht ^^,

Ha det nice alla bernards!
xoxo

1 kommentar:

Anonym sa...

Aldrig trevligt att umgås med ett det.