torsdag 27 mars 2008

Don't worry, be happy!

Har precis vaknat från en liten powernap. Den var välbehövd kan jag ju säga. Folk har så dåligt inflytande på mig o jag är så lättpåverkad...

Idag steg man upp vid åtta-tiden (utan massa torkade tårar faktiskt, undrar varför) för att vid nio infinna sig i rättegångssalen. Inte för min egen räkning utan en nära vän. Jag tänker inte ta upp varför eller vem häri, det vore respektlöst. Jobbigt var det i alla fall, o jag var bara med och kollade på. Kan inte tänka mig hur det måste ha känts för personen i fråga. Man såg det på den, riktigt jobbigt var det. Försökte ställa upp så gott man kunde, men det är svårt att veta hur man ska gör det.
Det som gör mig mest irriterad var motpartens advokat. Usch! Jag var inte med vid själva händelsen, men jag träffade människan nästa skoldag och då märktes det ganska tydligt att något hade hänt. Vi pratade även då, inte så mycket, men lite grann i alla fall, o man hittar inte bara på sånna saker. Man gör inte det. Dessutom var jag inte så nära vän med denna människa när det inträffade, och ändå märkte jag att det var något o fick den att prata lite med mig... Jag blir så aggro...

Inte tänka mer på det nu. Vara lite positivare. Imorgon ska det ju vara filmkväll på Sturkö ^^, Det blir nice, kan jag nästan garantera. Filmer = bra. Godis = bra. Vänner = bra. Det kan bara bli bra. Visst, man hade ju kunnat vara typ 15 pers också, men ibland kan det vara trevligt med bara en liten grupp också. Jag är säker på att det blir skojj.

Efter rättegången så gick vårat lilla gäng (Bönan, Alle, Weris, Qunus Bra, Olja, Blondie och så jag) till Red Light o hängde där en stund. Alltid trevligt. Det har nästan blivit som en liten helig samlingspunkt ^^, Eller, hemlig o hemlig. Men det kommer definitivt vara ett sånt ställe som man går förbi om tio år o tänker "Där satt vi allihopa, hela gänget, vareviga rast o ledigt tillfälle".. Härligt*

xoxo

Inga kommentarer: