söndag 16 mars 2008

Elsa <3 <3 R.I.P.

Så igår var det tänkt att det skulle vara fest hos mig i stan. Ungefär hälften kom... Inte särskilt kul kanske. Men visst, det var ganska underhållande ändå. Det var lite tråkigt i början, men sen när Fluff o Olja kom blev det bättre. Då hade de flesta också fått i sig en del att dricka o började slappna av. Qunus Bra skötte sig fint, drack inte lika mycket som hos Bönan ;) Där fanns även Blondie (såklart), hennes babe o Filippa. Senare kom även Räkan, Bönan, Qunus Bad, Weris, Sophie (tror jag hon hette, fick ingen ordentlig presentation). Men det var tyvärr bara en kort stund.

Massa konstiga saker hände. Jag vet inte riktigt vad bara. Folk smög in på toa o stannade där en lång lång stund. Sen smög de runt o viskade. Jag visste inte vad jag skulle ta mig till, därför ignorerade jag hela spektaklet. Jag som annars är en sån person som gärna lägger mig i och bryr mig. Denna gången bestämde jag mig för att hålla mig till min cider istället. Kanske inte det bästa beslutet, men visst.

Det hela slutade med att någon inte mådde bra, o de gick hem hela bunten. Detta var ungefär lagom tills när vi skulle ut på Piraten. Det blev inte så dock. Blondies babe var trött o det var nog jag osså. Hade börjat bli riktigt arg o förbannad mot slutet av kalaset. Jag vet faktiskt inte riktigt varför. Men som min fina teori om det här med alkoholpåverkan säger, så är det så att det finns två sorters människor. Grupp A blir lätt förbannade när de är nyktra o gråter sig vetelösa med alkohol i kroppen. Grupp B kan lätt börja gråta i nyktert skick, men blir lätt så förbannade att de skulle kunna slå någon på käften när de har druckit. Det finns fler egenskaper som hör till dessa grupperna. Till exempel så vill Grupp A hellre umgås med många människor onyktra och Grupp B vill hellre vara lite färre i onyktert tillstånd. Så fungerar det också tvärtom. A-gruppen går gärna i mindre grupp i nyktert tillstånd o B-gruppen vill hellre ha många människor runt sig i samma tillstånd. (Denna teori utspelar sig bäst tjejer) Jag tillhör den senare gruppen (alltså B). Det blev bara ett par cider så det hela urartade sig inte.
Det fanns väl diverse småsaker som kunde störa mig under hela kvällen. Men de var mest irriterande eftersom folk inte sa ifrån själva eller helt enkelt bara betedde sig ganska konstigt. Men vem är jag att klaga? Jag ignorerade hela cirkusen o behandlade alla lika. ^^,

Sitting here alone with my memories
Staring at a picture of you and me
They say I look fine but if walls could talk
They’d tell you all about how much I break apart
I think we were right but we did it wrong
Every since you left me I just can’t go on
No I can’t even read the news today
‘Cause everything reminds me of yesterday
Empty room
Empty heart
Since you’ve been gone
I must move on
Empty room
I never realised it could make me cry
To hear the children laugh and play outside
A walk in the park shouldn’t be that bad
But everything without you seems to make me sad
I thought we were good we were meant to be
The way it turned out is still a mystery
No I can’t even read the news today
Reminds me of yesterday
Empty room
Empty heart
Since you’ve been gone
I must move on
Empty space
Lonely days
My life goes on
Just like the moon
And to sail across the sky alone
Forever trying to find its home
I can’t believe I have to say
I don’t know where you are today
Empty room
Empty heart
Since you’ve been gone
I must move on
Empty space
Lonely days
My life goes on
Just like the moon
Empty room
Empty room


xoxo - I will always miss you

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag är nog en AB . ;)