fredag 7 mars 2008

Oslo, here I come

Idag är det dags för vår resa upp i landet. Vi åker härifrån vid middag o då bär det första av till Göteborg där vi nattar över på Formel1-hotellet. Efter frukosten fortsätter vi att köra nordväst mot Oslo. Där hälsar vi på min kära bror som jag saknat något hemskt. Han är riktigt tuff o jag är lite avundsjuk på honom för hans liv just nu. Han har inga som helst problem, han bara lever livet. Såå härligt. Det vill jag med göra. Fast det tog honom också typ tre år att komma in i den livsstilen. Det får det inte göra om jag ska göra det. Då hinner jag ju inte resa runt o se allt jag vill se... I'm such a dreamer

Vi bor hos min bror och hans flickvän Kristina i två nätter och börjar köra mot Ullared på måndagsmorgonen. Förhoppningsvis är vi där på måndagkvällen. Där sover vi i en stuga och på tisdagen ska vi bara shoppa! DET ska bli kul. :D Har dock inte jättemycket pengar, men en riktigt snäll far, så vi får väl se vart det leder ^^,

Håller just nu på att packa inför resan. Det är hemskt mycket att packa, inser jag.. Det är liksom fem dagar. Fem dagars underkläder, strumpor, byxor, tröjor och så något extra om man får för sig att byta. Så hela min fiina röda väska blir fullproppad av bara kläder. Sen ska man ha med sig matteboken, religionen, mobilladdaren, en handduk, Ipoden och necessären m.m. Usch! Vilken stor människa jag är så sett.. Men samtidigt är det inte så roligt/fräscht att gå runt i samma kläder hela tiden (spec inte underkläder). Men det är bara att acceptera, jag är kvinna! Oh, appropå det, jag ska ju ha med mig ett extra par skor osså. ^^,

Tråkigt att inte Blondie kunde följa med denna veckan. Det hade varit såå trevligt. Nu får jag sitta där själv med pappa o hans flickvän. :S Men visst det kunde varit värre, hon kunde ha släpat med sig sin son osså. Då hade jag definitivt inte följt med! Inte ens för Ullared, nej inte ens för brorsan! Vilken hemsk människa jag är. Jag är inte den som ogillar människor. Tvärtom, jag får panik om folk inte gillar mig. Men ni tror säkert att jag inte gillar henne för att hon har "tagit mammas plats".. Inte alls så. Inte ens lite. För det skulle hon aldrig kunna göra. Det är bara det att hon är liksom en väldigt konstig människa. Jag menar, jag är 19 år gammal, jag kan klara mig själv. Jag behöver inte en extramamma som säger till mig att "glöm inte att ta med mobilen om det händer något". Det är bara därför. Dessutom har de inte varit tillsammans så länge, bara sen i slutet av sommaren. Och hon lyckades nästan att övertala pappa att det var självklart att han skulle skita i sina barn på julafton o istället vara med henne o hennes barn. Bara för att hennes barn behöver en far. .. ska inte diskutera det mer. Blir bara att jag vräker ut mitt liv här, inte bra. Alla kan se, tar hellre det med de som verkligen är intresserad :P Sen blir jag arg också, precis innan jag ska sätta mig i bilen med dessa människor i ett antal timmar. Inte så smart kanske :P

Men jag hoppas alla har det bra nu när jag är iväg. Kommer sakna er såå. Jag kommer sakna skolan pga er. Visst är det hemskt? Haha, men skolan är det enda stället jag kan träffa alla. Ta det lugnt, var snälla o kramas mycket. Ta det lugnt med alkoholen; jag vill att det ska finnas plats för fest sen när jag kommer hem osså ^^,
xoxo

1 kommentar:

Anonym sa...

haha vi ska noglyckas festa när du kommer hem också..vi måste ju visa hur mycket vi har saknat dig.^^ Det är onekligen trist i skolan utan folk..Jag är ju för fan lämnad ensam!Kramar