måndag 20 april 2009

Produktiv helg

Helgen är över. Den bjöd på god mat, god fika och gott sällskap.
Det slutade med att vi inte åkte till Hörby, utan till Almö o grillade. Tyvärr så valde vi helt fel dag till det. Lördagen var inte den varmaste dagen i helgen precis. I alla fall inte om man är ute vid vattnet. Det blåste en massa här i Karlskrona. Vi skulle åkt på fredagen istället, men det är ju lätt att vara efterklok. Sen hjälpte inte det faktum att vi blev så sena att vi inte startade grillen förrän sex typ. Då hade ju liksom solen nästan börjat gå ner. :P

Men det var mysigt i alla fall. Sen när vi kom hem så lyckades Nicke dra med mig ut på stan med Simon, Kämpen o Simons kusin Richard. Det var trevligt o så, men jag var inte riktigt inställd på att festa så det blev inte så bra. Inte så att man drack för mycket eller så, inte alls. Men det blev inte helt bra bara. Det slutade i alla fall med att Nicke o jag var själva på Piraten, o det var faktiskt ganska kul. :)
Träffade även Björn o David ute o de fick sova en sväng på vår soffa. Skulle även träffat Johan, men hans tålamod tog slut alldeles för snabbt så han hann åka hem den tråken.

Söndagen var ganska bra den med faktiskt. När vi vaknade så fick vi ett ryck och städade hela lägenheten så noga vi kunde med tanke på att vi fortfarande inte har fått den dumma dammsugaren! Men vi sopade o våttorkade alla golven, bättre än så kan vi inte få det just nu.
Sen åkte vi o handlade en runda för att fylla på förrådet nu inför veckan. Därefter så kom hela familjen Andersson o hälsade på. Vi gjorde hemmagjord pizza o sen fikade vi med rulltårta, aracksbollar och marylandkakor. Mums vad gott!!

Jag fick faktiskt också lite praktiska saker gjorda under besöket. Hyllan som ramlade ner i vardagsrummet för två månader sedan har kommit upp o gardinstången i köket som katten lyckades dra ner för en månad sedan har också kommit upp. Det är helt otroligt, jag har fått upp en tavla, en hylla och en gardinstång på två veckor! :D Så nu har äntligen de fina vårgardinerna kommit upp i köket!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nice (Y) Skönt att få lite gjort =) Gött då cyklar vi o planerar allting så gott vi kan. btw jag hör av mig...

Danielle sa...

SV: ja, köpte den på H&M för 100 kr, den är på rea nu ;)