tisdag 7 april 2009

Hud, hud, hud, mera hud!

Vad skönt att träffa lite gamla bekanta ansikten, man träffar de ju aldrig nu för tiden, de har alltid bättre saker för sig känns det som.. "/

Men relaxtimmen var skön i alla fall. Det var verkligen något jag behövde! Huden blir helt lugn o man får liksom en slags ro själv också. Jag älskar det!!

Däremot så har jag upptäckt lite problem med mig själv; jag oroar mig alldeles för mycket om vad folk ska tro om mig. Jag klarar inte ens av att låta diskborsten ligga på diskbänken, utan den måste ligga i skåpet, annars tror ju folk att jag är helt jättesnuskig av mig! Eller? Hallå, hjälp mig! Hela tiden när jag röjde upp lite här idag inför mitt besök, så gick jag automatiskt o tänkte saker som "men så kan det inte vara, då vet jag att någon kommer tänka att jag är konstig/snuskig eller ännu värre, de kommer säga det så att alla andra också tänker på det o därmed tycker så också". Som sagt, PROBLEM.

Däremot så inspirerade faktiskt den här lilla timmen mig till att kolla upp ytterligare lite utbildningar, nämligen till hudterapeut. Kunde inte hjälpa det, men när Pernilla (tjejen som var där o pratade) sa till Jussan att hon verkligen skulle passa som en sån, så gick det upp för mig att jag också skulle tycka att det vore kul! Missförstå mig inte, det är inte så att jag vill göra det bara för att Jussan kanske vill, utan det är bara det att jag inte tänkt på att det jobbet faktiskt finns, o att det skulle kunna vara något för mig.
Så jag har i alla fall kollat upp lite nu om det finns några utbildningar, o det verkar inte som att det finns på Studera.nu i alla fall. Däremot så finns det många privata utbildningar, men de kostar mellan 70-100 000 kr!! Usch! Men jag har också hittat två andra, som inte kostar, utan är vanliga KY-utbildningar, o man kan alltså också få studiemedel från CSN.
Värt att funderas på definitivt.

Nu inser jag också att jag inte har ätit sen klockan var tre, något som inte är jätteovanligt ska tilläggas. Lite sent att börja laga mat nu, för jag tänkte faktiskt gå o lägga mig snart, efter att Nicke har ringt. Ska upp relativt tidigt imorgon, måste hinna träna innan jag åker till jobbet vid tre. Det blir alltså att ta en apelsin o kanske en passionsfrukt innan sängdags.

Natti natti.

1 kommentar:

Marlene Hansson sa...

jobba kl. 3?
vart jobbar du?