söndag 26 april 2009

Insikt

Har precis kollat på ett avsnitt av One Three Hill på TV:n. Det är inte direkt min serie, har inte riktigt känt med den liksom.

Men jag insåg faktiskt en sak när det var slut. Hela den här längtan o önskan jag har att skaffa barn, den handlar nog egentligen inte om barnet i sig, även om det självklart också är en stor grej. Men som jag sagt innan så är det jag vill är att vara gravid, inte nödvändigtvis skaffa barn, även om det är en ganska stor bieffekt av själva graviditeten :P

Så jag började fundera.. Vad är det graviditeten innehåller som inte resten av resan innehåller?

Dagens avsnitt avslutades med att Peyton skulle göra ultraljud och när hon får frågan om fadern kommer svarar hon nej, och i samma stund kommer Luke inrusandes. Sen kommer massa känslomässigt tjafs som "jag skulle inte missa det för allt i världen" och "det var precis det jag behövde höra" blah blah blah....

Poängen är i alla fall att just den scenen fick mig att inse varför just graviditeten är så viktig, för mig. Det är just den närheten, glädjen och lyckan man känner då. Visst, sen mår man väl skit många dagar också. Men kan du tänka dig själv ligga på sjukhussängen med din älskade brevid dig och få höra hjärtslagen.... Jag tror inte det är många saker som slår den känslan.


Sen kan det tilläggas att det finns fler tillfällen man kan finna närhet o lycka med sin partner o de där tillfällena där man verkligen känner att denna människan älskar jag av hela mitt hjärta. Man behöver inte alltid vara så drastisk :)





Nu ska jag titta på en serie som är definitivt mer i min smak än vad One Three Hill är; Gossip Girl!

1 kommentar:

Linn sa...

Gossip e nice;D