måndag 6 april 2009

Påsk o optik

Denna vecka är det påsk ^^, Vi har väl aldrig riktigt firat påsk jättemycket i vår familj, pyntat lite o så, men det var mest när vi var små som vi målade ägg o så och åt påskbord då. Men när man blev äldre så tog väl latsidan till antar jag. :P
Men det jag ville säga i alla fall var att folk har lov nu, tror jag. Jag har alltid fått för mig att man hade lov veckan efter påsk, men jag verkar ha haft fel om jag ska tro på de rykten jag hört. Man kanske kan få tillfälle att träffa lite folk i alla fall, det var det jag ville komma till.

Var hos optikern idag.. Gjorde undersökning o fick reda på att jag var närsynt plus att jag hade ett mindre brytningsfel. Beställde också två glasögon, ett par snygga o ett par vanliga, mer stilrena. De senare ska de också färglägga så att det blir som solglasögon. Tänkte att det kan vara bra att ha när man ska köra bil o så på sommaren, o så.
1640 kommer det kosta totalt, två par glasögon, ett par med färg, försäkring på de andra paret och sen undersökningen på det. Inte mycket pengar när man tänker på vad man får, men mycket pengar i förhållande till min ekonomi. :S

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag kan bara hoppas att jag får det nu i mitten på April.. Men jag vet ju inte när jag får ut dete sen. Jag får väl kontakta af snart..:/