tisdag 14 april 2009

Catch up

Nu har jag inte skrivit på typ en vecka så det får väl vara dags nu. Har väl haft lite bättre saker för mig än att sitta här antar jag, dessutom har jag inte vetat vad jag skulle skriva. Hela helgen har varit ganska omtumlande, faktiskt. Tänker inte gå in så mycket på detaljer, utan det blir en väldigt brief sammanfattning.

Vi började med att åka upp till min syster i Emmaboda och käka älgskavsgryta, mycket gott!! Där fick alla dessutom en smärre chock när de fick se min andra syster som bor uppe i Stockholm o skulle enligt beräkningar inte medverka på denna middag. Så, liten chock åt alla :)

Lördagen bjöd på grillat hos Sellgren. Det var väldigt nice, om man bortser från att det blev fest o inte bara trevligt umgänge med sina vänner. Jag påstår ju inte att fest inte är trevligt, men när man ställt in sig på att det inte ska bli det så blir det fel. Dessutom är det aldrig kul att gå på fest o tvingas vara nykter för att man ska jobba natten. Överlag nice alltså, fram tills vi gick in.

Söndagen var bara ta det lugnt för oss. Jävligt skönt faktiskt. Vi åkte o handlade lite, kollade in trall-golv på cheapy o jemofix. Sen på kvällen så tog vi bilen (som mina älskade svärföräldrar är änglar nog att låna ut till oss nu ett tag, eftersom mc:n används för fullt just nu) o körde en runda. Närmare bestämt så åkte vi till Nättraby för att kolla på alla underbara hus ute i Skillingenäs. Vilket underbart ställe! Fatta vilka fina hus det finns där, både jag o Niklas blev faktiskt ganska inspirerade. ^^,
Vi körde även ut till Bastasjö o kollade på de husen, o även om de är väldigt fina de med, så går de inte att jämföra med de i Skillingenäs!
Sen tyckte vi att vi förtjänade varsitt mål på Donken så vi stannade där. De har verkligen fräschat upp det stället! Det var riktigt behagligt att äta där nu.

Måndag bjöd på middag i Holmsjö hos Niklas mormor. Porterstek bjöds det på där. Också mycket gott! Dessutom fick vi tårta o våfflor, allt detta inom loppet av typ två-tre timmar. :O Efter det så var Niklas så överlycklig att han fått låna en bil så han var bara tvungen att tvätta o ta hand om den :P så jag passade på att sticka bort till Jussan o rida en sväng. Det var kul, som vanligt :D

Det är väl det som helgen har bjudit på. Jo en sak till! Alla kanske inte tycker att det är så intressant, men i fredags så jobbade jag på Piraten där det var dansbandskväll med Torgny Melin's. Det var riktigt nice, fast det blir ju knappt något spel. Man blir så sugen på att bara hoppa ut på dansgolvet o ge järnet! Fast det kan man ju inte :P Råkade säga just detta o att jag har dansat sen jag var typ sju, till en kille som plockade ihop utrustningen efter att bandet hade spelat klart. Han tyckte att det verkade jättetrevligt o sa att jag skulle komma o dansa någon gång. Har han ett band, tänkte jag. Så när jag frågade när de spelade nästa gång, så sprang han bort till scenen o hämtade en skiva o sa att jag skulle gå ut på hemsidan o kolla, han hade inte så bra koll själv. Tror ni inte att jag hade stått o snackat med en av bandmedlemmarna i Torgny Melin's?! Kände mig så dum! Att jag inte fattade det :S Han hade ju dialekten o hela köret!

Inga kommentarer: