onsdag 8 april 2009

8/4 -09

Nu har jag varit duktig o tränat en sväng. Var inte särskilt pepp att åka iväg överhuvudtaget, men jag visste ju att jag skulle ångra mig om jag inte gjorde det. Så det var bara att tvinga fötterna att röra på sig. Så nu känner jag mig extra duktig! :D

Fick igår reda på Alice att jag o Nicke hade blivit bjudna av Simon att grilla hos honom i helgen. Detta var förstås lagom förvirrande att få reda på, då jag inte hört ett ord om detta från Niklas. Så det var bara att ta upp saken o fråga vad som hade bestämts bakom min rygg egentligen. Det visade sig att det måste ha skett ett missförstånd, för Nicke hävdade att han o Simon bara snackat om att grilla, men inte bestämt när. Men uppenbarligen måste ju Simon vilja göra det i helgen eftersom han sagt som han sa till Alice.
Denna helgen är Nicke hemma extra länge, från middag på torsdagen till tisdagmorgon. JÄTTELÄNGE :D
Vi har inte bestämt något speciellt på torsdagen så det är väl den dagen som jag kan få hoppas på lite egentid med min älskling. Då ska vi laga lite god mat (potatisgratäng är jag supersugen på) o titta på film, men lite godis o så :)
På långfredagen så hinner jag förhoppningsvis träna innan vi kör till skogen o hälsar på min storasyster, där vi också ska käka mumsig mat. Hörde det ryktas om älgkött.. :O Det är lyx!
Sen är det ju annandag påsk, då ska vi upp till Holmsjö o äta god mat hos Niklas mormor. Men der är dagarna däremellan som är det svåra, påskafton o påskdagen. Då vill Simon ha oss hos sig på Sturkö, Sellgren vill ha oss i Torskors och Björn vill ha oss i Jämjö. Överallt ska vi äta god mat o mest bara umgås. Det bästa hade naturligtvis varit om vi hade kunnat slå ihop alltihop, för det är faktiskt extra trevligt om man träffas många på en gång. Vilket fall så blir det väl inte hos oss eftersom det antagligen ska grillas, o i vilket fall så måste vi kunna ta oss hem om det är på lördagen, för jag ska jobba klockan tio. Ugg.

Problem som helt enkelt får lösas. Denna gången så känner jag faktiskt att det inte är upp till mig att lösa (för en gångs skull :P), även om jag faktiskt borde vara väldigt delaktig då det faktiskt är mig o Nicke som alla vill ha tag i. Men eftersom jag inte känner för att lösa det så blir det upp till Niklas :P

2 kommentarer:

Anonym sa...

Shit vad rörigt.. Jobbigt. Avskyr trassel..seeegt!
Fan va optimistisk jag är.. förlåt.. Go Niklas! haha :P

Linn sa...

Har inte druckit sen nyår =) Och ska inte göra det igen ^^ På ett bra tag iaf =)