fredag 30 maj 2008

Galet

Nu är det fredag. En mystisk vecka, inte dålig på något sätt, bara lite annorlunda. Jag har leechat på min hulligan hela veckan nästan. På måndagen så var vi ju uppe i Alnaryd o fick reda på att vi skulle ha general repetition för pressen på onsdagen, vilket gjorde att vi var tvungna att prova kläder i Älmtamåla på tisdagen. Med andra ord behövde jag nana i Niklas säng alla dessa dagar. Var hemma en runda på tisdagen o försökte förklara läget för mamma. Hon blev inte precis glad, men jag vet inte om det är så mycket att göra åt...

Tisdagen gick snabbt förbi. Efter att ha varit på min fruktansvärt långa o givande lektion (tio min, fick reda på fyra betyg :P) satte jag mig på tåget hem, en snabbis för att sedan ta tåget tillbaka igen. På bussen upp till Fur hittade jag Björn o jag lyckades få skjuts till skolan. Helen, Björns mamma, var till o med så snäll att hon skjutsade mig till Nicke sen efteråt. Där fann jag honom liggandes under bilen o försökte desperat att laga den. Han är duktig, det gick till slut. Under tiden roade jag mig med hans syskon lite grann.

När bilen var klar o det var dags att gå in var vi båda helt utslitna o däckade i sängen nästan direkt.

Osndag: Skola tio min, buss till Bakareboda vid tolv. Ett par timmar med min söta sak o sedan vid tre bar det av till Rödeby för att plocka upp David o Björn som också skulle vara med på projektet i skogen. Alnaryd nästa.

När vi kom dit bytte vi om i vägkanten o begav oss in i skogen. Ja, jag var nervös. Men inte så farligt faktiskt. Jag lämnades ensam med två väldigt schyssta tjejer, två trevliga tanter o en rolig gubbe. Väntade vid fikaplatsen i 1½ timme eller så innan något hände. Då hörde man borta i skogen hur folk skrev o hade sig; showen hade börjat. Jag satte mig tillrätta o inväntade våra gäster. När de kom fick jag, som den vackra skogsnuva jag var (A), uppmärksamhet från flera håll.

Efter en stund var det dags; jag skulle ta min promenad. Gick längs vägkanten o luktade/plockade lite blommor. När jag var säker på att folket på fikaplatsen inte längre såg mig gjorde jag mig redo för att sätta på mig svansen så att de såg att jag var skogsnuva. Då ser jag helt plötsligt en efterhängsen fotograf som inte ville ge sig. Jag fortsatte att gå, han fortsatte följa efter. Tillslut stannade jag i tro att jag blivit av med honom för att sätta på svansen. Då hör jag honom ropa: Ska du byta om eller? - Ja, svarade jag :P Ni får se mig lite senare. Vad skulle jag säga?

Efter det kunde jag sätta på svansen i lugn o ro o promenerade i lugn takt vidare. När jag sen hörde hästen bakom mig släppte det. Jag slappnade av o visste vad jag skulle göra. Allt gick bra.

När jag sen kom tillbaka till mina kamrater på bussen möttes jag av ett jävla liv rent ut sagt. Men det var positivt, det var bara Björn o Nicke som visade uppskattning tror jag :P Kolla gärna Bilddagboken, där finns fina bilder, även på http://www.blt.se/mediaspelaren/skogsmyter-ska-locka-turister-till-alnaryd(665760).gm?service=mediacenter

På torsdagen var jag ledig, liksom idag. Så jag åkte hem till mamma o hjälpte henne lite med arbetet i trädgården. Ska snart ut dit igen o hjälpa henne lite till.

Vid 17.30 ska jag lämna henne återigen. Det är klassfest ute på Möcklö tror jag, så jag ska svänga dit en runda innan jag åker till Sellgren i Torskors o våldsgästar Niklas på hans klassfest. Men det är lugnt, jag gör det inte bara för nöjes skull, jag är fyllechaffis :P

Imorgon är det Liseberg som gäller! Det ska bli så kul! Hela familjen Andersson ska med plus ett par till, som jag inte är säker på vilka det är. Men kul ska det bli. Hela dagen blir vi borta o kommer inte hem förrän typ tre på natten. Wii!!

Lyssna på: In My Arms - Kylie Minouge (?)

xoxo

Inga kommentarer: