lördag 24 maj 2008

Kapa snoppen..?

Mösspåtagning!

Ja, igår var det alltså dags. Var inte särskilt glad på morgonen o hade egentligen ingen lust att festa o skojja till det. Men är det mösspåtagning så är det.

Klockan elva skulle vi vara hos Lisa med klassen. Festandet började redan där med en polkashot o 1 ½ cider. Inte så värst mycket fart kanske, men det var faktiskt trevligt. Med tanke på den erfarenheten vi fick sist det var klassfest så hade man kanske inte för stora förhoppningar. Men det var som sagt trevligt. Vi åt pizza o hade det mysigt medan solen gassade. Fast jag åt visserligen en gyros i bröd men ändå :P

Vid två lämnade vi vår klass. Jag skulle vara hos min syster på hennes högskoleceremoni klockan tre så vi kunde inte stanna så länge som alla andra.

Klockan fyra var den officiella (eller snarare inofficiella) mösspåtagningen. Bussarna från Gräsvik var självfallet försenade så jag missade själva påtagningen men kom lagom tills vi skulle ner till Rosenbom o lämna femman. Så mäktigt var det egentligen att gå där. Massor med folk o alla såg likadana ut i sina mössor. Så fiiint. Ett böljande hav av studentmössor. O ett jävla liv, men det är en annan sak.

Sen var det dags att bli lite snurrigt. Alla vi tre (jag, Blondie, o Bönan) ville tre olika saker, vilket komplicerade situationen. Efter mycket velande gick vi o köpte en glass o stack till min far i väntan på Harvu Biff. Där bestämde Bönan sig för att åka tillbaka till klassen som skulle samlas hos Fanny i Spandelstorp klockan sex. Blondie o jag stannade kvar tills Harvu kommit o stack sedan till Mattis. Där fanns inte många till en början, men vi gjorde vad vi kunde av situationen. Simon, Mattis, Kämpen o så vi tre... Men snart kom Filip o Kristian (tror jag de hette) o kombinerat med att folk hade börjat få i sig lite dricka började folk slappna av lite mer. De lyckades fixa Mattis vattenpipa som gick sönder förra veckan, så folk fick även i sig lite sånt. Det dök även upp fler människor lite senare, bla Sellgren, Markus o Sofia. De var de namn jag minns xD

Blondie o jag tog det relativt lugnt, drack bara typ tre cider var (snuttade visserligen av varann men ändå) o sen fick vi några mintshots av Harvu. Det var när Blondie fick den gröna flaskan av Harvu, dvs Pepino'n, som allt helt plötsligt blev väldigt roligt. Innan vi gick tog vi båda en sista mintshot o det var väl där någonstans vi borde stoppat :P

Alice tog med sig sin fina gröna flaska som färdkost till stan. Det var väl ungefär en tredjedel kvar, av ca två liter eller så.. Men vi insåg att vi inte kunde gå in på STATT med den, o var tvungna att dricka upp den innan. Så det blev typ att halsa. Kanske inte så smart, men helt ärligt var vi inte särskilt smarta just då.

Men det var också det sista vi drack den kvällen, o tur var nog det. Det ska tilläggas att vi inte ätit något mer än en isglass efter ett då vi åt pizzan. Också väldigt smart.

Allt var jättekul, fram tills folk började försvinna på STATT. Då blev det helt plötsligt kaos o som dom mammor vi är tog Alice o jag, trots vårt tillstånd, tag i situationen. Vilket gjorde att vi tvingade oss att nyktra till.

Men jag ångrar inget, det var en bra dag. Lagom med umgänge med klassen, som för den delen hade typ däckat hos Fanny redan innan STATT. Eller ja, i alla fall en hel del människor.. Har dock huvudvärk i bakhuvudet då jag lyckades drämma till väggen ganska rejält. Illa, jag vet, men sån är jag xD

Så nu ska jag ta en huvudvärkstablett innan jag sover en halvtimme för att klara av att umgås en liten stund med min familj. Nej, jag är inte så bakfull, faktiskt. Har bara ont i den delen av huvudet som jag smällde i. O sen är jag jävulskt trött. Det här kommer gå skitbra..

Jag älskar alla felsägningar man gör när man är onykter. Eller nykter för den delen. Rubriken kommer från Harvu's "Kommer du snart eller?" som Alice hörde som "Kapa snoppen?" Ja.... Man hör det man vill höra ^^,

xoxo

1 kommentar:

Anonym sa...

Haha jag blir sås tolt när jag får varamed o påverka rubrikerna..:P