torsdag 8 maj 2008

Puh...

Nu var svenska nationella muntligt över. Såå skönt. Bara tre saker kvar. Först är det religionsprov på måndag, kristendomen. Sen har vi inlämning av någon uppgift i svenskan på fredag nästa vecka tror jag. Och till sist så har jag rättskunskapsprov på tisdagen efter det. Sen är det faktiskt över. Mystiskt. Men så är det.. ganska skönt. Men också skrämmande.

Imorgon ska jag ha klänning har jag bestämt! Det fanns en riktigt bra anledning till det tidigare, men jag minns inte den just nu :S Men jag vet att bidragande orsaker är att jag bara har en lektion o att det ska bli fin fint väder. Har redan bestämt vilka skor jag ska ha, o nästan vilken klänning. Har två att välja mellan. Hjälp?

Nu orkar jag inte med min sjukdom längre. Det funkar ju inte. Jag tänker inte sitta här o vara en soffpotatis o tycka synd om mig själv längre. Två snart tre veckor räcker ta mig fan.. Jag ska ta tag i det. Lite smått börja motionera, ta en promenad, iaf. Det skadar nog inte. Jag tror snarare att det påskyndar healing-processen.

Satt i parken en liten stund idag. Riktigt mysigt. Förutom att man blev dränkt i gräs hela tiden. Dessutom att man fick en fimp kastad i ansiktet. Usch, så .... uuh... Jag vet inte. Obehagligt. Inte trevligt alls. Men men.. Jag lever. Upptäckte små söta gräsfläckar på mina byxor nu när jag kom hem xD Det är väl ett positivt tecken?

[bilder finns på bilddagboken]


Usch, vilket skräp...

Jag har fått en stalker :D Jag tror inte att det är jag som stalkar i alla fall, i sånna fall så är det fruktansvärt omedvetet. Han jobbar på People inne i stan, där man piercar o tatuerar sig. Det visar sig att han bor i Ronneby, har åkt buss/tåg med han de senaste dagarna. Det är väl ganska lustigt ^^,

Usch, jag vill sova. Men jag ska inte. Jag var så duktig att jag började läsa lite på det som vi har prov på, på måndag. Lite grann iaf. Så jag tänkte läsa klart ikväll så att jag kan anteckna lite på tåget imorgon. Jag vara duktig svensk flicka ;)

[liten tilläggskommentar till Parken, jag hittar fortfarande grässtrån på mig. >.<]

Dags för avrundning: ska snart sätta på TV:n. Dirty Sexy Money är på TV. Så tufft. Imorgon ska jag till Vårdcentralen också. Tandläkarbesök först, sen blir det väl en runda till ungdomsmottagningen o sist men inte minst ett besök hos mödravården. Är lite skraj allt. Nej, inte skraj, bara lite nervös. Men jag blir det av sånna sterila ställen :S

Lyssna på: Do You Love Me - Amanda Jenssen

xoxo

Inga kommentarer: