tisdag 27 maj 2008

Fullt upp

Igår var jag i Alnaryd o kollade lite på hur den teatern eller projektet gick ut på. Det ska alltså vara en guidad tur genom skogen på en väldigt mytomspunnen väg. Turister ska färdas på häst o vagn på vägen o får se de olika sägnerna spelas upp. Det är inga direkta repliker egentligen, utan det ska spelas väldigt mycket på känsla. Det låter faktiskt väldigt intressant o en kul idé. Är lite osäker på exakt hur min roll kommer vara egentligen, men det är sånt som löser sig på vägen. Jag ska vara den så kallade skogsnuvan. En ond varelse som klär sig som en vacker kvinna för att lura in karlar i skogen. Det enda som avslöjar henne är hennes svans. För att skydda sig mot henne så ska man vända tröjan ut o in. Ganska gulligt faktiskt ^^,

Det ska bli riktigt kul om det går vägen för sig ordentligt.

Så just nu är det fullt upp med det i mitt huvud. Massa planerande. Är hemma nu en stund, men ska åka snart igen för vi måste prova kläder i Älmtamåla. Kommer antagligen inte hinna med sista bussen hem därifrån, så jag sover hos Nicke inatt igen.

På onsdag kommer pressen o tittar på projektet så då ska vi visa hur det ska gå till. Då ska vi ha alla kläder o allt färdigt. Detta är uppe i Alnaryd då. Vilket kommer resultera i att jag sover hos Nicke även denna natt. Har räknat på att det bara blir natten mellan torsdag o fredag som jag ska vara hemma o sova, eventuellt på söndag också. Helt knas. Inte för att jag har så mycket emot det. Men jag vill dels inte tränga mig på i Bakareboda, o dels vill jag inte heller lämna mamma för mycket. Känns lite fel så sett. Men jag är ledig på fredag o jag vet inte hur torsdagen ser ut riktigt, men tror att jag är ledig även då. Vilket innebär att det ändå är en del tid till mamma här hemma.

Liseberg på lördag ju. DET kommer bli kul :D Äntligen en hel dag med verkligen inga bekymmer. Dessutom med människor man tycker om. Sweet.

Jag har pratat med pappa lite om Midsommar också. Angående bilar o så. Får se hur det löser sig, fick inget bestämt svar, men jag la fram det för honom iaf. Känns bra.

En dag i taget nu. En sak i taget. Vi börjar med Ungdomsmottagningen/Mödravården nu klockan tre. Dags att gå.

Lyssna på: The Dread - Takida

xoxo

Inga kommentarer: