måndag 5 maj 2008

This one's for you

Idag har jag fått massor gjort! Det kan visserligen bero på att jag bara hade en lektion idag. Men ändå...

Jag gick till stadsbiblioteket för att införskaffa boken om Disney så att jag kunde skriva mitt fina tal som ska hållas på torsdag. *Tänk på mig då* Har dessutom fått ganska mycket läst i den. Sen gick jag till Telenor för att kolla på mobiler o hittade en som jag verkligen vill ha! Men ekonomin är lite väl tajt nu tycker jag. Jag har visserligen pengar o så. Men jag måste lägga 200 kr på busskortet som försvann i tisdags :S fy fan vad det svider. Sen har jag gjort av med hundra idag på mat. Hittade en tröja som jag vill ha också för hundra. Men den kan jag ju prioritera bort. Det återstår då 755 kr på mitt konto som jag desperat måste spara till Midsommar. Att lägga ut typ 250 eller 350 eller vad det blir är lite mycket så här tidigt på månaden i min situation tycker jag då. Så jag funderar på att vänta till slutet av juni. Då har jag förhoppningsvis skaffat ett jobb och om inte annat så får jag lite pengar på min födelsedag. Då vet jag också hur mycket pengar jag har kvar sen Midsommar. Mobilen kanske är lite billigare då med. Fast den kanske inte säljs då, eller så har jag väl fallit för någon annan :P Såå typiskt mig..

Jag har varit på banken också. Spärrat mitt kort o beställt ett nytt. Får det i slutet av veckan förhoppningsvis. Dessutom har jag varit hos skolsyster vilket har varit uppskjutet ett tag. Inte för att det gav så mkt men ändå.. Hon bad mig att gå direkt till vårdcentralen o jag ska till tandläkaren på fredag så jag passar väl på då. Behövde ändå gå till mödravården... (nej, jag är inte gravid.. inte vad jag vet.. ?)




Jag såg en söt liten lapp på biblioteket om en dansshow som jag jättejättegärna vill se! 28:e maj tror jag den var. Det hade varit såå kul att kunna gå på det. Men det kostar 60 kr. Än en gång kommer min tajta ekonomi i vägen. Jag förstår inte hur jag har överlevt hittills.
Jag har ju hittat ett antal piercingar på People som jag vill ha. O sen skulle det ju vara tufft att tatuera sig o att pierca tungan har ju varit ett gulligt litet mål som jag har haft ett tag... Vad hindrar mig? Det är inte det att jag inte är myndig, för det är jag. Gissa! Ekonomin så klart! Fy fan för beroendet av pengar. Jag skulle nog aldrig kunna klara av att vara rik, jag skulle handla hela jävla tiden!
Usch usch.. vilken hemsk människa jag är.. Tänk på alla barnen i Afrika som klarar sig på mindre än 12 kr per dag. Typ två miljoner människor eller vad det är.. :(

Nu ska jag sluta tänka sådär. Det är så deprimerande. Kan tänka på något roligare. Är jag fruktansvärt beroende om det genast dyker upp två namn i huvudet? Båda mina älsklingar**

Don't wanna control you
I wanna console you

Nu till dagens låt. Jag gillar den, den är så sweet i texten ^^,
Random Blinking Light - Darren Hayes

xoxo

Inga kommentarer: