tisdag 20 maj 2008

.... :( [uppdated]

Oj då. Nu var det helt plötsligt längesen jag uppdaterade här. Men jag har haft fullt upp ju :P Har varit lite distraherad. Vi får göra en väldigt "kort" sammanfattning av veckan som gått.

Förra veckan var vi lediga tis-tors under vilka dagar Blondie o jag var lite busiga :) Men det har ni säkert redan läst om. Det står om torsdagen i Blondies blogg. Vi åt på Pölsemannen, såå gott. Annars hände inte sådär jättemycket intressant. Jag försökte mig på att färdigställa min mors present, men det blev inte så lyckat. Jag fick också träffa miin en stund, liten, men den existerade. När jag kom hem sen, runt sju så firade vi mamma lite. God mat o trevligt sällskap.

Fredagen började vid 5.00 som en vanlig skoldag. Det dryga med det var bara att egentligen hade jag inte behövt stiga upp så tidigt, men dålig som jag är så hade jag inte gjort klart uppgiften o naivt nog så hoppades jag på att hinna det mellan 7.30 och 9.15 på fredagmorgonen. Men det gjorde inte så mycket. Jag skulle ju ändå inte vara med på lektionen o eftersom läraren vägrar ta emot sakerna på mejl så får han skylla sig själv xD Jag skrev faktiskt uppgiften, men vi skulle analysera o lite så också vilket var jobbigt så jag hann inte riktigt. Lämnade in uppgiften på måndagen sen, duktig som jag är.

Bussen gick sen till Holmsjö där jag möttes upp av Nicke och dagen sattes igång ordentligt. Hela huset skulle förberedas för barnkalas med hela stora tjocka släkten. De är kanske inte särskilt tjocka, men många är de ta mej fan. Vi städade o gnoade, o så försökte vi göra budapestrulle. Den blev riktigt god, Per o jag äger på att baka ^^,

Sen kom gästerna o som sagt de var inte särskilt få. Detta är inget negativt, det är mycket trevligt, jag gillar det! Fullt ös medvetslös liksom. Viktor, som faktiskt var födelsedagsbarnet har helt extas för alla människor o alla presenter.

Mitt i kalaset var vi tvungna att bryta dock, Nicke o jag. Vi skulle ju på teatern o genrepa. Eller ja, inte jag, men Nicke skulle. Jag var bara där som stöd,.. eller nått. Mycket bra teater, lite väl djup för små barn kanske, men den var bra.

[uppdaterad]
På fredagkvällen sen fick vi ett samtal av Simon som bönade och bad att vi skulle åka in till Mattis o festa. Jag hade tidigare på kvällen predikat om att Nicke behövde festa loss lite o släppa på trycket. Efter en hel del övertygande o bestämmande satte vi oss i bilen o körde till Karlskrona. Där satt Björn, Simon, Mattis, Kämpen, Sellgren, Sarah + två tjejer som jag aldrig hann lära mig namnen på och sen en kille vars namn heller aldrig fastnade. Vilket fall så var det kul som bara den ! Mattis visade röven o satte sig (barrumpad) på Sellgrens ansikte. En av tjejerna välte sönder Mattis vattenpipa. Det är bara några av de saker som hände under de dryga två timmar vi stannade.
[slutuppdaterad]

På lördagen var det dags för premiär för teatern. Spännande. Klockan 14.00 åkte vi till Älmtamåla skola för att förbereda oss, eller dom rättare sagt, jag bara tittar på :P Det gick bra, Nicke skrämde skiten ur ett par tanter, bla hans egna mormor. haha

När teatern var slut så fixades det mat hemma i Bakareboda. Jag var lite här o var, fyllde i där det behövdes. Ibland vid maten, ibland höll jag Nicke sällskap o ibland så umgicks jag med Viktor lite. Vi lärde känna varandra lite bättre, gungade lite o tog en tur runt huset m.m. :D

På kvällen spelades det kortspel med familjen. Sånna trevliga stunder som man minns sen man var liten, som liksom har försvunnit i och med att folket har flyttat hemifrån o föräldrarna har separerat. Jag tänker inte försöka mig på att stava namnet på spelet, men jag kan säga att det hade flera tusen regler! Det serverades rött vin till damerna o öl till herrarna o det bjöds på jordnötter o majspop. Mums, fast egentligen inte.

På söndagen var det förställning med teatern igen. Jag lyckades övertala mamma att jag inte behövde komma hem riktigt än, mest för att jag skulle slippa krångla med bussar osv. Pjäsen gled på fint, alla barnen är så duktiga. Fast denna gången lyckades Nicke skrämma en stackars pojke istället. Så duktig är han. Han är ju trots allt en elak jätte o en dum skogsvaktare.

Efteråt medverkade vi i ett möte med hembygdsföreningen. De ville ha lite ungdomligare åsikter också så de valde ut oss. Det var intressant, o jag kände mig så engagerad. Tänker inte ta upp vad som sades, men det var inga roliga grejor dom tog upp iaf.

Mötet gjorde att vi kom hem ganska sent. Tror nog hon var halv sex innan vi var hemma. Då åts det o på kvällen tog vi en promenad. Den var tänk att bli lite längre, iaf 40 min. Men vi hann bara till mormodern där vi skulle hämta lite ost o lämna en nyckel. Där satt mormor med grannen o småsöp lite på en flaska vitt vin. Naturligtvis skulle vi ju också ha, det är ju självklart! Fast vi fick rött, o tur det tror jag, är inte glad för vitt vin. Vet inte vad det hette, men det var ganska gott. Lite surt, nästan beskt, men gott ändå. Men det vinet vi fick kvällen innan (som också var rött) var riktigt gott. Merlot var det. Mums...

Det känns så vuxet att bli bjuden på lite vin sådär. Ta en promenad, träffa någon man känner o ta ett glas. Fan vad jag älskar livet där uppe. Precis. Precis.

Igår (måndag) var det ju dags för skola igen. Åtta började vi med CAE prov i hörförståelse. Det gick säkert bra, jag är optimistisk :D Fick prata lite med Truls efteråt. Han är trevlig! Synd att vi inte hann lära känna varandra mer innan gymnasiet. :/ Efter det så satte vi oss i biblioteket o kämpade att bli klar med inlämningsuppgiften som skulle vara klar på fredagen o lämnade in den. Tog tåget hem klockan tjugo i tolv för att vara en stund med mamma innan jag skulle iväg igen.

Klockan sex tog jag tåget till Karlskrona för att byta buss till 172 som gick till Holmsjö. Utanför Melkers mötte jag upp Nicke o vi åkte till Älmtamåla för att se lite på teatern som jag eventuellt skulle vara med i. Det är en liten roll o jag hoppas att jag ska klara av den. Det hade varit så kul att äntligen våga! Jag har fått chansen serverad på ett silverfat o jag kan inte bara tacka nej.

Men kvällen var bäst. Vi var inte hemma förrän nio, men kvällen är ändå alltid bäst ^^,

Mamma Lotta kom med ett skamlig förslag i morse vid frukostbordet. Hon tyckte att Nicke o jag kunde köra upp till Ullared dagen innan vi ska upp till Liseberg. Hyra en stuga för en natt o kolla på kostymer o så därinne. Det är ju så billigt! Wiii! Fan vad härligt det hade varit. Bara vi två, såå gosigt. Tänk om det kunde bli så...

Dagen började med att jag återigen skulle hjälpa till med teatern. Det var sista föreställningen o jag hade ju tid. Barnen är så himla söta. Denna gången var det deras skola som skulle komma, så det var extra nervöst. Men det var lite mer tacksamt att spela för dom tror jag, de skrattade lite mer när jätten kom in osv. Det är viktigt sånt...

Idag har det annars inte hänt särskilt mycket. Fick reda på att jag fått MVG på både muntligt o skriftligt i Svenska Nationella, något som självklart gjorde mig fruktansvärt glad! Därefter var det prov vilket kanske inte gjorde mig särskilt glad.. Men jag gjorde provet. Lektionen började ett, men av någon anledning hade folket flyttat fram provet till halv ett, vilket gjorde att jag blev en halvtimme försenad. Men vad man göra?

Försökte sen få tag i min älskling för att få en sista kram innan vår långa paus, men han hade ju så klart redan lämnat staden :( :( gjorde såklart mig ganska ledsen...

Jag hatar att vara så lättpåverkad. Måste jag vara så kvinnlig?

Men det löste sig. Jag fick en kram av Blondie o en av Johan när vi sprang in i honom. Inte samma sak kanske, eftersom jag med all säkerhet kommer att få se dom den närmaste tiden, men ändå. Vad man göra?

Så nu sitter jag här hemma själv. Eller ja, mamma är ju hemma, men har besök. Såhär kommer det typ vara fram till fredag. Då är det mösspåagning!! :D Niklas ska bara vara med en liten stund runt fyra när det startar o ska inte med in på STATT på kvällen. Tråkmåns. Men han prioriterade Savaten. Så är de ibland. Jag får förhoppningsvis se honom en liten stund då.

Det är den enda stunden jag kommer se honom innan nästa fredag. Kanske att jag träffar honom på måndagen, beroende på om han har tid för teatern eller inte. Hade ju varit kul i o med att det faktiskt är två månader då. Men det är nog bara jag som håller räkningen. Det gör heller inte så mkt.

Tycker lite synd om honom, för jag vet hur det kändes när jag hade så mycket att göra. Det är skönt att den perioden är över nu kan jag ju säga. Och det är väldigt svårt att veta hur det känns att vara i den situationen, speciellt om man inte har haft så mkt på en gång. Det är så fruktansvärt jobbigt...

Jag tänker inte hänga utanför klassrummet heller. Känns inte rätt. Hade sista chansen idag att se han. Jag kan inte pressa på mer nu, han får komma om han får tid en stund. Jag vet att det kan verka ego speciellt i o med att vi är på hans skola typ hela tiden, men det är så det är. Det är inte roligt att hänga efter någon så. Jag vet inte hur ni känner, men jag tycker att det bara blir värre. Man blir verkligen hund. Det blir för mycket av det. Och även om det kanske inte blir det för honom så kommer han inte ha tid, o då blir det desto jobbigare för mig. Då kommer det bara kännas som att han inte vill vara med mig, även om det kanske inte är så. Det finns ju viktigare saker, typ jobb, skola, familj o kompisar osv. Jag litar på att jag träffar honom när han har tid/lust. Annars är det ju inte roligt.

Lyssna idag på: Right Here Waiting - Richard Marx

xoxo

Inga kommentarer: