fredag 9 maj 2008

Keep on rockin' like la la la

Vaknar med känslan "helvete, pallar inte..".. Men duktig som jag är så steg jag tappert upp ur sängen och började göra mig iordning för att ta bussen till skolan. Som jag nämde i förra bloggen bestämde jag igår att jag skulle ha klänning på mig idag, vilket jag också hade. En söt liten rockabilly-klänning. Påminner något om den som Rihanna har på sig i slutet av sin video till Shut Up And Drive. Hennes är dock något kortare, o har stjärnor istället för prickar.

Efter den oerhört dryga engelskalektionen där vi bara kollade på film o fick reda på våra betyg så väntade en 3 ½ timmes "håltimme" innan jag skulle dra mig till tandläkaren i Lyckeby. Blondie började vid elva igen, men på den timmen innan hon skulle smita hann vi hjälpa Simon med balbiljetten, umgås lite med han o äta mat. Kyckling o ris med tortillabröd. Riktigt gott. Dessutom fick Blondien tag i Maxi för att prata om sommarjobb. Och vi lyckades träffa Sammy o Timmy en runda också. Medan Blondie hade franska satt jag i bibblan o pluggade religion. Känner mig mycket duktig. Hon kom sedan tillbaka vid halv ett-tiden för att sticka till Lyckeby till sin mor ganska direkt efter det. Jag tog lite ledigt från pluggandet o satte mig vid datorn tills hon blev ett o då stack jag till far min för att borsta tänderna o fixa med min väska. Sedan väntade tandläkaren.

Av någon anledning så var det inte så skrämmande. Kan vara för att min tandläkare var fruktansvärt trevligt, vilket hon brukar vara. Det första hon kommenterade var min fina klänning (A) och detta ledde då vidare till att vi satt o snackade mer om mode än om mina tänder. Fanns inget direkt att anmärka om tänderna, så det kan väl ha varit därför. Men ändå. Jag gillar min tandläkare :)

Sen försökte jag mig på att hitta ungdomsmottagningen eller mödravården. Jag är stensäker på att det har funnits en ungdomsmottagning iaf. För vi var på besök där när jag gick på Vedeby. Men det verkade inte som någon visste vart den låg. Helt schitzo. Så försökte jag mig på mördavården, men det fanns ju ingen där att prata med. Jag fattar inte hur det hela fungerar. Jag bestämde mig för att göra som Blondie rekommenderat mig; drar till stan istället. Fast jag väntar till måndag.

Så till nästa projekt; vårdcentralen. Verkade vara stängt eller något. Jag förstod inte riktigt proceduren där heller. Men det verkade som att man skulle boka tid. Så det ringer vi om på måndag tycker jag ^^,

När jag var klar sprang jag in en runda på Maxi o köpte en bok bla. Verkade bra. Bara 59 kr. Sen hittade jag något annat intressant :) Turkisk peber-extrakt. Bara att hälla i spriten o sen är det klart! Lakrikts-shot! MUMS! Hittade inget pris dock, o så var jag lite stressad, så jag köpte ingen just då. Men det finns alltid tid för det. Sån ska jag införskaffa till Midsommar :D

När jag kom hem så pratade jag en stund med min kära mor, o efter maten så tog jag en skööön promenad i Brunnskogen. Fy fan vad skönt. Det ska jag göra oftare. Morgonpromenad imorgon bitti? Får se till att göra det innan min sak anländer, brukar inte vara så fond of promenader. Det är mer promenot ! Hahahahahahahahaha! Det är bara Blondie som förstår det där....

Dålig humor? Ursäkta. Det börjar bli sent. Det är fredag.

Nu ska jag inte slöa mer framför datorn. Jag ska bli anti datorn. Då kanske jag någongång tar tag i mitt liv ? :P

Lyssna på idag: La That La La - Rihanna

Sov gott mina grisar.. Ni rockar grymt, o grymtar sött.

xoxo

1 kommentar:

Anonym sa...

Så sweet! MOahahha:P