tisdag 13 maj 2008

...o tut tut sa lastbilen

Nu sitter jag hemma hos Blondie :D har varit lediga idag så vi bestämde att jag skulle komma hem till henne o sova lite ^^,

Jag började dagen med att vakna vid kvart i elva! :O Vet inte varför jag sov så länge, men det kan kanske ha något att göra med en kombination mellan min hosta, dålig sömn, stress o dåligt humör dagen innan. Jag vet inte, men antagligen är det så. Sov iaf länge, vilket var lite oroväckande men samtidigt skönt.

Efter det så körde mamma o jag till Woody o köpte lite panelbrädor. Sen körde hon ner mig till tåget o jag landade i Karlskrona vid 15.22. Då sprang jag in till Cityhallen för att köpa mig ett äpple o en banan. På vägen kollade jag lite snabbt på H&M och insåg mitt köpbegär! Jag är en riktig shopoholic men har den senaste tiden inte varit inne i några affärer så jag har inte känt av det på länge. Men idag fick jag en riktig kick, men eftersom jag inte hade tid så gick jag vidare med tanken "Alice o jag får fönstershoppa lite imorgon!" xD Så det har jag bestämt att vi ska göra imorgon. Frågan är bara hur det blir med det. Hon skulle vara hemma en stund på morgonen o komma in till stan vid typ två. Sen ska hon vara på Maxi kl 15.00. Så det blir nog inte så mycket med det :S Men jag får väl ragga på H&M själv :P Det funkar det med, bara lite svårare att välja vad man ska ha och då riskerar man att köpa allt :P inte bra, inte bra alls...

Vilket fall så tog jag sedan Rödeby-bussen kvart i fyra för att möta Blondie vid fel busshålplats. Men det var lugnt, båda tog fel, vi fick helt enkelt bara gå lite extra långt. Vi gick mot Johan och Ola. Det var första gången vi besökt Johan i hans nya hus, det var sweet. Vi fick också träffa hans nya hund vid namn Cesar :D Så gullig! En aning osäker o nästan lite rädd ibland dock, men det är lugnt, det kan jag också vara ibland. ;)

Sen vid sex så skulle Johan iväg så Blondie, jag o Ola gick hem till honom några hus bort o fick hälsa på hans hundar med :) Sen fick vi skjuts ner till bussen när han skulle köra till Lyckeby. På busshållsplatsen lyckades vi honka en lastbil. Honk-honk sa vi o tut tut sa lastbilen! Det var så kul! haha

Vi kom sen hem till Blondie, där vi möttes upp av ytterligare en person, nämligen Rosa. Det ska också tilläggas att vi såg Timmy en stund på bussen :D Rosa hängde med oss hem o vi skulle baka chokladbollar. Tyvärr har det ännu inte blivit av, så det blir nog inte gjort. Men men... Jag överlever nog.

Vi följde Rosa hem till sig o på vägen tillbaka blev jag bombarderad av sms, bara för att jag befunnit mig i Blondies källare där det inte finns någon täckning. Så jag fick massor av sms i konstig ordning o allt. Så gav jag sedan upp, jag ringde till huvudpersonen som det gällde (min egna sak/hulligan) o löste därigenom problemet. Dock tog det ett tag innan jag fick prata med honom då han inte svarade när jag ringde, så jag blev lite otålig ett tag. Hade inte hört ett ord från honom på hela dagen förutom de sms som krånglade. Det gick ju bra, ända fram tills jag insåg att jag inte heller kunde smsa med honom ordentligt. Då blev jag sådär jobbigt sällskapssjuk... Men som sagt, det löste sig. Hoppas bara jag får se han imorgon, iaf en liten stund....

Lyssna på: I'm Yours - Jason Mraz

xoxo

Inga kommentarer: