onsdag 14 maj 2008

Suddigt o luddigt

Dagen har inte knappt hunnit börja än ju. Ändå sitter jag här o försöker skriva i bloggen. Men att ha en blogg innebär ju att man ska förmedla sina tankar o inte bara vad man gjort under dagen. Jag vet inte riktigt vad jag har för tankar dock. Så detta kommer bara att bli ett flumm-inlägg. Men sånna ska man väl också ha?

Jag har ont i magen. :( Sånna där stickande saker som sticker mig i magen. Är inte alls snällt tycker jag... Tror att det kan bero på att jag har ätit väldigt mycket bröd de senaste 12 timmarna. Man kan få riktigt ont i magen av det, spec när man inte är van att äta så mycket bröd. Jag brukar mest äta yoghurt.

Appropå absolut ingenting så har jag antagligen fått sommarjobb nu :) Vikariat på tidningsbärarna i Ronneby. Inte mycket kanske, men jag kommer ju vara ledig hela dagarna, så jag klagar inte så länge jag får sova lite längre på morgonen. Jag hoppas bara inte att jag får ta varje dag, de innebär liksom att jag bara har en ledig natt i veckan. Vilket i sin tur resulterar i att jag inte kommer kunna sova hos min älskling så mkt. :( Jag kan stå ut med att inte ha tid att festa om nätterna, men att inte ha tid att sova hos sin alldeles egna är inte alls någon rolig tanke. Han kan ju sova hos mig, men det går ju inte varje gång vi ska sova... Jag vill vara lite i den mysiga skogen också.

Men jag har inte fått några bestämda tider ännu. De kommer i slutet av veckan, o jag har ju alltid en chans att tacka nej, men det är ju bara i allra värsta fall om verkligen allt skulle köra sig. Jag måste ju tänka på att jag ska iväg på Midsommar också. Fast om jag ska vara helt ärlig så får man kanske ge upp det också... Men jag väljer att förneka den tanken, jag behöver komma bort lite från mina föräldrar, från huset, skolan o allt tryck utifrån. Tänk vad härligt med en hel vecka med människor man tycker om o älskar på en plats där man är helt isolerad från vardagen. Fy fan vad skönt..*längtar*

Balbiljetten är uthämtad nu också. Vad kul det ska bli! Fast jag är lite ängslig måste jag säga :S Jag ångrar att jag inte sydde min egna klänning. Fast å andra sidan var jag faktiskt tvungen att tänka på min stackars mors ekonomi. Det var illa nog att balen kostade 500kr, klänningen hade ju gått på minst 1000kr extra. Sen ångrar jag lite att jag inte ansträngde mig mer att övertyga min hulligan. Fast det kan jag faktiskt överleva med (inget dig emot, det vet du :P) Hassan är ju faktiskt riktigt schysst han med. Men jag har ingen aning om han kan dansa, vilket även det kan göra mig lite orolig. Men sånt löser sig kanske alltid. Och sen kommer det sista problemet, vilket kanske inte är något problem, för det kan se riktigt snyggt ut. Det är det att min kära Hassan ska ha på sig en rosa skjorta, o jag ska ha turkos klänning. Kanske inte världens bästa kombination, men det beror ju helt på vilken nyans av rosa hans skjorta är...

Vilka I-landsproblem!

Blev riktigt sjuk igår när vi skulle sova. Inte så farligt med hostan faktiskt, inte som det kunde ha varit iaf. Men Blondie o jag låg o pratade (alltid lika trevligt) o sen kommer man ju lätt in på saker som hänt, o saker folk sagt o så. Då blir det lätt att vi ligger o pratar om våra stackars pojkvänner. Detta gjorde mig fruktansvärt sällskapssjuk på honom! Man blir lite sådär extra lätt påverkad vissa perioder, o jag är inne i en rejäl gosperiod nu. Jag har inte träffat min på länge (sen i söndags, räknar inte måndagen pga dålig närvaro) o jag har haft min fina lilla gosperiod under alla dessa dagar jag inte träffat den, o det blir liksom bara värre o värre. Jag är ledig idag, men ska in till Karlskrona iaf o handla lite färg o så till min mors födelsedagspresent (hon fyller förresten imorgon ^^,) så jag tänkte passa på att ragga upp honom när han slutat skolan o kidnappa honom till pappas lägenhet. Det finns en säng där ^^, två till och med, o det ena är extra bred xD Då finns det massa plats att cuddle på. (misstolka inte, cuddle är helt vanligt och mycket oskyldigt kel)

Planen för idag ser ungefär ut såhär:
11.00 Bussen avgår från Nävragöl ungefär vid denna tiden. Anländer i Karlskrona runt 12.00.
12.00 Visit hos min far för användning av dusch o ombyte av kläder.
13.30 Bussen avgår till Rusta förinförskaffning av färg. Tillbakafärden beräknas ungefär kl 14.04.
14.25 Bussen anländer i Karlskrona centrum. Därifrån promeneras det till H&M för fönstershopping.
15.00 Hoppas på samtal från respektive för avstämning av dagen. Detta leder förhoppningsvis till en kelstund i faderns säng innan respektive blir tvungen att ta bussen vid ca 15.57.
15.58 Buss från Karlskrona till Ronneby avgår. Anländer ca 17.05.
Resterande av dagen är mycket difus men kommer troligen att tillägnas mors present o läxor.

Det verkar bli mycket mer knapert om tid än jag trott :S Hade hoppats att kunna göra den där inlämningsuppgiften i svenskan innan jag åkte till Rusta, men det verkar inte finnas tid till det. Det är ju ingen panik att jag inte hinner göra den inne på skolan, men det hade bara varit skönt att få det gjort. Det är lite mer panik när det gäller färgen bara, jag måste fixa det idag, annars kommer mamma inte få sin present o det är inte snällt, inte snällt alls.

Har beställt tid hos frisören också. På Headshape heter det. Min syster rekomenderade det, så jag hoppas dom är bra. Den 3:e klockan 15.00 har jag fått tid. Och jag har fått tid hos mödravården också. Fast jag ska försöka ändra den. Vill gärna ha den så fort som möjligt, o dom hade bara tid nästa onsdag som tidigast. Och det är lite sent tycker jag. Ska ringa till Ronnebys o se om det finns andra tider där.

Har svårt att välja dagens låt idag. Men jag älskar verkligen låten från igår så jag tycker att vi kör på den idag också ;)

Lyssna på: I'm Yours - Jason Mraz

xoxo

Inga kommentarer: