onsdag 21 maj 2008

You can't hide it, you might as well embrace it

Efter gårdagens långa och fruktansvärt jobbiga inlägg kommer här ett kortare o mer lättsmält inlägg ^^,

Dagen var kort o jag fick sovmorgon. Vaknade 8.22, försoven och fin. Men det bekymmrade mig inte särskilt mycket. Jag ställde mig i duschen, klädde på mig o gick till skolan. Tåget var försenat tio min men jag lyckades att hinna med mitt inbokade möte med Boddy ändå. Pratade om projektarbetet o tack vare att jag varit så stressad så hann jag aldrig bli nervös. Goldstar till mig xD Bönan o Blondie förtjänar ju också det såklart! Ni är SÅ duktiga. Puss på er!

Sen var dagen slut :D Vi åt, o köpte biljetter till Fridace på fredag, varpå Nicke skrämde skiten ur oss. Sen följde jag Blondie till bussen, o jag satte mig för att skriva min långt försenade uppgift i Rättskunskapen. Allt gick bra, enligt planerna. Ja, förutom att jag på bussen kom på att jag lagt pappret på skåpen vilket innebär att jag aldrig faktiskt lämnade in skiten. Grattis, kåtis, grattis!

Men då var jag ju redan på väg till Blodcentralen för att prova om jag kunde bli donator. Allt verkade gå bra. Jag hade bara två saker emot mig: jag ligger på gränsen för vad man får väga o sen var man tvungen att ha ett visst HB (nej, inte hembränt), ett värde i blodet, för att få ge blod. Detta värde blev ju då ännu viktigare när jag ligger på gränsen för vad man får väga. Men jag hoppas att min kortväxthet än en gång ska vara till min fördel ^^,

Nu är jag alltså hemma. Hade egentligen varit bättre om jag kunde varit kvar i stan för att måla mammas tavla, men jag var tvungen att överlämna ett papper till mamma innan tre. Men jag slutar tidigt imorgon. Perfekt läge att måla då.

Jag är inne i ett oerhört avslappnat läge nu. Känns mycket konstigt... Inte för att jag inte brukar slappna av, men det är på ett helt annat sätt idag. Mer typ "gapa, svälj" eller "smile 'n wave". Acceptans liksom. Ganska skönt. Fast jag känner mig oerhört utnyttjad at times...

Lyssna på: Down - Blink 182

xoxo

1 kommentar:

Anonym sa...

Utnyttjad? Idag?

Wooo! *smile n' wave boys, smile n'wave* ^^