måndag 2 juni 2008

Jakten på korvbröden

Ja, då var man hemma igen efter äventyret i Göteborg. O tro mig, det var ett äventyr (min pojkvän är helt galen). Vi åkte massor med karuseller o åt sockervadd o popcorn. Det var väldigt trevligt, även om det fanns ett par karuseller som jag velat åka...

Vi steg upp klockan sex o körde från Bakareboda vid sju. Efter paus i klassiska Värnamo och ca fyra timmars körande hamnade vi på en parkering i Göteborg. Sen var det fullt ös medvetslös hela dagen fram till elva ungefär, då smet Nicke o jag ut till bilen för att vila lite. (A) ..hehehehe ^^,

Vi körde från Götet vid tolv typ, Nicke körde i två timmar, sen bytte vi i Värnamo o jag tog de sista timmarna. Det gick bra, fick se soluppgången, tyvärr kunde jag inte dela den vackra syn :( I alla fall inte med någon i vår bil. Fick tvärnita en gång, var nära på att köra på en kanin eller något, det var lite otäckt. Men allt gick bra. Inte en själ i bilen vaknade :P

Hemma vid fyra, däcka direkt o sova till tolv. Sweet, nytt rekord för mig ^^,

På söndagen solade vi o hade det allmänt gott. Sen stack vi till Ronneby för att grilla med Harvu o Alice. Det var här någonstans som vi insåg att alla korvbröd mellan Holmsjö, Karlskrona o Ronneby var slut. Galen jakt blev det, stannade i typ alla butiker vi såg på vägen. Vi lyckades på sista stoppet: ETT packet med stora korvbröd. Illa!

Men det räckte för oss fyra. Det var jättesweet att bara finnas där på stranden medans solen gick ner... misah loove!

Idag har vi jobbat med balklänningen hela dagen, mamma o jag. Åt frukost med min sötnos eftersom han sov hos mig inatt, wii ^^,

Planerna inför tisdag krossades dock när han for till skolan o fick reda på att han absolut var tvungen att infinna sig på skolan klockan åtta på onsdagen. Tack så jälva mycket ... :(

Nu är det ytterliggare en sån där fiin period när jag inte kommer se skymten av honom... Balen på torsdag, innan dess är det inte säkert att jag får tid, med tanke på klänningen o så... Efter det så är det klassfest för Nicke o antagligen för mig osså. O helgen skulle ägnas åt hans farfar o Mattis-monstret.. Inget jag kan göra åt. Vill faktiskt att det ska vara så också, konstigt nog. Nästa vecka är det ju student på onsdag o hans student på fredagen. Lagom när jag kopplas loss börjar förberedelserna för honom..

Men sen... SEN! :D Förhoppningsvis ser jag ju faktiskt honom på både min o hans student, helgen räknar jag inte med något särskilt. Men på söndagen så bär det ju av till Öland med alla våra kompisar! Fy fan va härligt! Bara två veckor kvar... :O
Ahh.........

Inga kommentarer: