söndag 8 juni 2008

Bredasjö Festivalen

Idag är det söndag o mycket har hänt sen jag skrev sist. Jag vet inte vilken ände jag ska börja riktigt o kommer säkert missa en massa. Men jag tar upp de stora grejorna.

Balen i torsdags. Kul tillställning sådär. Lite tråkigt att folk inte tog det seriöst, o det sved såhär efteråt att jag inte lyckats få dit min Nicke. Det hade åtminstone kunnat framkalla lite fler skratt. Det hölls ett antal tal under kvällen, de flesta av en snubbe som hette Per, rejält drucken. Folk ställde sig på stolarna o betedde sig allmänt galna i sina fina kläder. Dagens ungdomar ^^,
Blondie har skrivit mer om balen i sin blogg.

Men jag fick min Nicke på kvällen. Han skulle köra in Mattis till stan o passade på att vakna i stan med mig följande morgon. Det var riktigt sweet. Fastän jag har en fruktansvärt galen pojkvän. Men tur var att det bara var Alice det handlade om :P hon förstår åtminstone.

På fredagkvällen, även Sveriges Nationaldag! Då åkte vi till Bredasjön med hela Mercedesen packad med människor o packning. Vi tältade, badade, grillade o festade. Där befann sig självklart då jag, Nicke o Alice, men också Björn, Michel o Acke. Under kvällen droppade det dock in fler människor som hört talas om vårt lilla get-together vid Bredasjön. Linn, Cattis, Jussan, Johan o Lenoita kom då, o vi bildade allesammans ett väldigt gosigt litet gäng. Dessutom tror jag även Towe o Fredde kom en runda. Men då hade jag fullt upp med Nicke :P Blondie o jag hade varit lite deppade eftersom vi inte hade råd/tid att åka en runda till Sweden Rock där många vänner befann sig, men vi löste ju det. Vi hade vår egna festival ^^,

Nicke blev helt totalt dyngrak den kvällen. Men det gjorde inte så mycket, jag hann inte dricka så mycket innan jag insåg hur kvällen skulle sluta, så det löste sig. Han var såå sweet dessutom. Det tråkiga är att man liksom aldrig riktigt kan säga vad personen i fråga menar o inte menar när de är fulla... Men jag är optimist o hoppas på att det mesta var sant xD

Dagen efter väntade en lagom seg bakfylla för Nicke, vilket resulterade i att det tog en stund innan vi kom därifrån. Men jag klagar inte. Vi badade o lekte, hade kul. Fin solbränna fick man med. Nu ser jag ut som en kräfta. Eller jordgubbe. Båda är goda.

Min söta lilla sak bjöd mig sedan på korv med mos på macken. Mäkta gulligt!

Igår var det klassfest för min del med. Men när man kvällen innan varit på en riktig fest utan massa brats som är rädda om frisyren så inser man hur mycket ens klass suger. Visst, de kan vara riktigt mäktigt coola ibland, men de är riktigt boring när de är onyktra. Ursäkta folket, vill inte göra någon ledsen, men häng med på en redig fest så förstår ni..

Nu ligger min älskling o sover. Vet inte varför han är så trött, han har sovit mer än mig de senaste dagarna. Djupare åtminstone. Jaja, han är söt när han sover iaf. ^^,

Ska se om han har piggnat till lite nu. Klockan är trots allt halv tolv, dags att stiga upp. Vill ju gärna kunna vara lite med honom innan han sticker upp till skogen igen o lämnar mig här. Inte bara "nu har jag vaknat, nu sticker jag". Alldeles för mycket sådant övergivande förut... grr...

Inget agg! Nu är vi glada! Nicke är hos mig. Ska bara se till att han stannar liiiite till ^^,

Puss o kram, ät banan!

Inga kommentarer: