tisdag 10 juni 2008

STUDENT 2008

Ingenting förrutom att städa o röja har jag hunnit med sen jag blev lämnad ensam här i Ronneby i söndags kväll. Men fint är det nu. Jag känner mig ganska nöjd. Lyckades städa hela övervåningen väldigt grundligt under måndagen. Jag har kanske inte varit alltför effektiv idag, kanske. Men jo, det har jag ju :P Bara inte LIKA effektiv. Jag har gjort iordning potatisarna inför imorgon, sen har jag städat lite allmänt på nedervåningen o hjälpt mamma på dom ställen hon har bevhövt. Änglabarn (A)

Har tjuvknyckt på datorn lite då, då osså. Fastnade på H&M's hemsida härromdagen o kunde inte låta bli att falla för en supersöt liten dress för typ 60 kr! Jag menar hallå, det bara skriker ju FYND! Så jag kunde inte låta bli att handla den. Sen hittade jag en liten söt jeanskjol med, 150 kr. Inte heller dyrt. Sammanlagt med frakt o så blev det 250 kr. Inte farligt alls tycker jag. Räknade lite på det, ekonom som jag är (A), o kom fram till att mamma är skyldig mig 685 kr. Så jag fick inte så dåligt samvete för att ha beställt det. Jag blir ju söt ;)

((Liten parentes är att jag själv är skyldig min far 1100 kr sen sist vi var i Ullared, men det tar jag med pappa någon annan gång ^^,))

Fy fan va skönt det är att nysa ibland... Inte mycket som slår det faktiskt. Då bortser jag ju skälvklart från typ gos o så, för det är ju det bästa som finns.

På söndag åker vi. Så kul!! Jag är säker på att vi kommer glömma något viktigt. Får gå igenom alla våra post-its med Alicen sen...

Imorgon är det studenten.. Jag är egentligen inte särskilt nervös. Lite orolig för vissa av mina vänner, som inte har riktig koll på det där med lagom dosering av alkohol. Men jag hoppas att det löser sig, jag har inte så mkt ansvar egentligen. Jag är bara så jävla mammig xD

Efter imorgon är jag alltså officiellt arbetslös. Vad hemskt egentligen. Vilken tur att jag inte tänker så! Jag har sommarlov till den 1 juli, då börjar sommarjobbet. Sen kommer allt att flyta på efter det sen. Det är jag säker på. Nicke-gubben var ju på arbetsintervju idag o de verkade tydligen väldigt positiva. O varför skulle de inte vara det egentligen, han är ju en riktig charmgosse :D Sen är han helt min osså, det är det som är det bästa (A) Tänk om han får det jobbet... Det skulle innebära att saker o ting inte är så omöjliga som de först verkade... Tänk om...

I can see us holding hands
Walking on the beach, our toes in the sand
I can see us on the country side
Sitting in the grass laying side by side
You can be my baby

Fick nya skor idag osså! :D:D Få saker gör mig så glad som nya skor eller nya kläder. We are living in a material world, and I am a material girl ;) Lite patetiskt så sett, men det är så. Blir alltid på så fruktansvärt gott humör med nya skor. Fick de till studenten, lagom sent köpta idag :P men ändå. De är supergulliga, lite 50-tal över dom. Först tyckte jag att dom var alldeles för tantiga, men sen fick jag på mig dom o de var supersköna o supersöta. Jag gillar dom mer o mer.. Dessutom kan jag ha dom efter studenten med, dom är inte för fina så sett. Passar till kjolen jag sydde för ett tag sen. Jag GILLAR det!

Appropå att gilla saker. Ibland skrämmer jag mig själv. Fult så sett. Jag vill liksom inte skrämma andra också. För det kan man göra om man säger saker för snabbt, eller tar i för mycket liksom. Men jag är helt galen. Ja, det är sant.. helt kär o galen...

För dig - Lars Winnerbäck

xoxo

Inga kommentarer: