torsdag 12 juni 2008

Studenten då..

Jaa.. Nu har jag officiellt tagit studenten. Sluta fråga hur det känns, det märker jag inte förrän till hösten när skolan helt plötsligt inte börjar igen. Men det tänker vi inte på nu. Nu har jag bara två saker i sikte, älsklingens student imorgon o Öland på söndag. Det kommer bli så sweet!

Men det var bra! Så kul! Hela köret med champagnefrukost hos Boddy (mentorn) på Hästö. Sen studentmiddag på Nivå. Efter det samling i foaljén o i aulan. Sen var det utgång! Vi gjorde som alla andra, ställde oss på trappan o skrek allt vad vi kunde. Härligt. Ja, om man bortser från att jag fick en kamera uppkörd i nyllet så fort jag kom ut. Den senaste tiden har jag verkligen förföljts av paparazzi känns det som.. Men visst, jag kan inte förneka det, jag gillar det !

Det gick snabbt att hitta familjen faktiskt. Massa människor stod det där. Eller ja, egentligen var det inte en tredjedel så många som det faktiskt kunde o kanske borde ha varit. Men Nicke stod där också, o Simon o Mattis o Kämpen. Sen var det dom självklara ju, mamma o pappa o syskonen o deras respektive. O så lite andra släktingar. Men tyvärr blev vi inte så många andra ens hemma. Visserligen så var huset ganska fullt som det var, men jag har egentligen en stor släkt o jag saknar tiden då alla samlades på samma gång. Så sett så är jag väldigt avundsjuk på min äldsta syster Marie, hon fick liksom ha alla hemma .. I vårt stora fina hus i Mölletorp också. Men men, jag är glad ändå.

En stund hemma när vi åt o drack (ingen alkohol fakiskt, inte jag iaf) sen körde Nicke o jag tillbaka till Karlskrona runt tio-tiden. Han släppte mig hos min far där jag fräschade till mig, o lämnade packningen. Han stack till Mattis o jag stack till Hamnkrogen där vi hade klassfest. Det SÖG fett när jag kom dit först, för jag kände ingen som var trevlig att snacka med där då. Men sen kom Sofia o Anna o Alice med efter en stund. Sen hittade jag Kämpen där också av någon anledning :P Han kände tydligen min klasskamrat, Marcus! Sen lyckades jag skapa lite kontakt med Mattias Åke o Trulls. Människor som jag alltid vetat vilka de varit, men liksom inte kommit till skott att prata med. Vi träffades flera gången på kvällen o jag lovade att komma idag o kolla när dom tog sin student, vilket jag också självklart gjorde o fick även träffa Helene, min gamla lärare, superschysst! Hon kommer alltid ha en speciell plats i mitt hjärta. Hon är även mor till Trulls o det är väl därigenom vi känner varandra, det o att vi gick på samma skola.

Efter klassfesten så drog vi till playbar o PM o till slut hittade vi Nicke o Simon. Vi satte oss mer rotat på playbar o drack o sjöng o dansade. Bara att konstatera, jag gillar det!

Där blev även Alice o jag upphittade (inte så mycket raggande tror jag inte för de var trevliga) av två kanadensare som grattade oss jättemycket på examen osv. De tog kort på oss o höll på. Självklart var vi jättesöta! Alice blev sedan grovt uppraggad av en Göteborgare som var på tok för desperat! Tyckte lite synd om dig gumman. Men som sagt, nästa gång, bara säg till. Jag har ju Nicke att försvara mig med ;)

Till sist kom även Mattis som inte stannade så länge för han skulle till Nivå fastän de hade stängt! Han var inte reditt klok.. Haha, jag knäade honom ^^, Vi hittade till slut varandra allihopa på Piraten efter att ha tappat bort Alice o oroat ihjäl mig :P Det var ju så sent så det var fri entré där så vi gick in o dansade en liten stund sen gick vi till Michel's (såklart). En pommestallrik o en Cola delade jag o Alicen på. Sen kom hennes mor o hämtade henne, Isabelle o en illa därän Daniel. Nicke o jag gick hem till pappa för o nana. Började känna mig riktigt trött, visserligen redan i parken, men ändå.

Vaknade vid tolv. Skönt att sova, men eftersom Nicke hade fått för sig att han skulle vara på studentmiddag vid halv ett så fick jag inte mitt morgongos vilket gjorde att jag blev sådär jobbigt klängig när jag sen fick se han igen. Förlåt, jag hatar att vara jobbig... ...

Efter vi kollat på Ehrensvärdskas studenter o kramat alla vi kände så raggade vi upp Samuel o gick till Red Light för att äta bakfyllematen; en familjehawaii. O jag måste erkänna att när vi satt där så var jag kanske inte på topp, men en ibumetin gör susen. Sen gick vi på stan en stund innan bussen gick.

Snart ska jag sova, jag känner att jag behöver det. Konstigt? Inte direkt. Imorgon är det ju fest igen. Fullt ös medvetslös är mitt mål. Du får ta hand om mig ^^, Ska också till arbetsförmedlingen o utföra vissa andra ärenden.

tut tut tut brandbilen...

xoxo

Inga kommentarer: