tisdag 3 juni 2008

You bleed just to know you're alive

Har suttit en stund nu o funderat på vad jag ska hitta på att skriva här idag egentligen. Jag skulle kunna skriva att jag var i Karlskrona idag hos frisören o klippte till mitt hår inför balen/studenten. Eller att jag kidnappade lite smycken hos min syster. Eller att jag trots allt fick en kram av Nicke idag.

Jag skulle också kunna skriva att jag missade tre tåg på vägen hem, att jag hade hoppats på att få lite mer frisyr för 400 kr, eller att jag blev totaldissad när jag stötte på X:ets släkting som annars varit trevlig...

Men jag tror jag hoppar allt det faktiskt. Skriver om små saker som inte spelar så stor roll. De får sällan plats känns det som. Och det är viktigt att se till att allt får sin plats o sin del av uppmärksamheten...

Idag fyller min morfar år. Vet inte exakt hur gammal han blir faktiskt. Men jag skulle gissa på 70 någonting. Han är en söt figur. Tyvärr är han inte direkt frisk :( Men det blir så, han har liksom rökt stora delar av sitt liv, ingen storrökare, men ändå. Han sluddrar ganska mycket, vimlar till det med både ord och sammanhang. Att han sen uppanpå detta snackar på danska gör inte saken bättre kanske. Själv har jag inte så stora problem med det eftersom stora delar av släkten pratar danska, men jag kan tänka mig hur andra känner. Till o med mamma tycker han är svårförstådd, o då ska det tilläggas att mamma växte upp i Danmark o talar flytande.
Grattis Morfar Henning! Du är tuff ^^,

Jag har lust att bada. Struntar i hur kallt det är. Alltid kul med lite självplågeri ^^,

Ska övertala mina flickor att vara med o dela på resan ner till Sweden Rock imorgon. Kan vara kul att bara droppa förbi o hänga lite med de som är där.

Jag har kommit fram till att jag vägrar att behandla mig själv som jag gör. Det var visserligen längesen jag kom fram till det. Men jag har faktiskt kommit fram till varför jag inte klarat av att ta tag i det. Framsteg ^^,

Miss America med Måns Zelmerlöw är riktigt bra tycker jag... Den är fin o visar omtanke. Gillar inte Idol-principen, men jag kan inte låta bli att gilla honom. Tyvärr är han jävligt snygg osså.

Måste hitta en sysselsättning... Ska jag verkligen sjunka så lågt att jag tar fram ryskaboken?

Min balklänning blev nästan klar igår. Min mamma är såå duktig! Det är typ bara rosetten kvar. Tänk så gulligt, jag ska ha rosett på mig på balen (A)

Balen på torsdag klockan sex. Wii!

Studenten om bara en vecka. Jag börjar bli rädd.. :S

Jag är i desperat behov av typ semester. Lite mindre planerande, lite mer impulsivt. Spontanitet. Surprise visits typ...

Lyssna på: 4 In The Morning - Gwen Stefani

xoxo

Inga kommentarer: