tisdag 3 mars 2009

Två steg fram...?

Ja! Idag hände något postivt. Jag svarade på en annons på Blocket om en KOPPARfärgad c905, som jag har snackat om här innan. Och han skickade den idag!! Åhh, vad jag är glad! Äntligen går det åt mitt håll.
Men nu har jag gått två steg framåt, ska jag behöva gå 6 steg bakåt nu då? Usch, det hoppas jag verkligen inte. Nicke o jag har ju äntligen lyckats få ordning på saker o ting. Fast det kom ju faktiskt en baksmäll igår. Niklas har kallats till helgtjänst samma dag vi firar ett år :'(


Vi har lovat varandra att vi ska leva på minimum nu ett tag. Hoppas kunna spara ihop till en liten solresa i sommar när han har ledigt. Det hade varit riktigt nice. Men det kommer bli två tuffa månader nu pengamässigt. Mobilen kostar ju en del, och sen börjar jag tröttna på våran sugiga gamla dammsugare. Jag vill ha en ny. Men den jag vill ha kostar 1699 plus frakt 199. Så det är nästan 2000 kronor.. Och dessutom så kommer min lön vara ganska dålig nästa månad, jag har inte jobbat alls så många pass som jag velat. Jag vill ha mer!!
Fast inte just nu. Just nu är jag dundersjuk, o orkar knappt resa mig ur sängen. Jag fick nästan panik när Alice tyckte att jag skulle ut o träffa dom. Men så hade jag ju faktiskt tid hos doktorn så jag var ju ändå tvungen att gå ut. Fick penicilin av doktorn. 2 ggr om dagen i tio dagar. Sen fick jag inte pussa på någon förrän i helgen, jag är smittsam! Jag känner mig som en liten evil bakterie! :P

Snart kommer mamma hit o ska försöka få i mig lite att äta, troligen mest fika, men hon kommer nog få kämpa. Jag har inte mycket lust att utsätta mig för den smärta det innebär att äta just nu. Även om jag vet att jag måste. Kul det ska bli att försöka få i sig tabletterna...

Until later...

Inga kommentarer: