måndag 30 mars 2009

Jag älskar dig!

Helgen blev inte alls som planerad! Fredagen blev bra, vår ettårsdag gick att rädda och vi åt jättefin mat på La Bodega inne i stan. Lite stressigt blev det eftersom Niklas inte blev klar förrän strax efter sex, men det hade jag väl räknat med.

Resten av helgen då?
.. Jo, min planerade helg var att antingen åka till Karlshamn (vilket av någon anledning tappades bort :/) eller åka upp till Kalmar o festa där, alternativt sitta hemma som en annan tråkmåns.
Det blev inte så alls! Som sagt så tappades Karlshamn bort någonstans på vägen och Kalmar var väl inte jättelockande eftersom jag festade förra helgen o jag är inte den som festar varje helg på det viset. Dessutom hade jag inte hört från personen som skulle arrangerat detta heller.
Nej, helgen blev jättebra ändå. Niklas blev magsjuk på fredagnatten och var uppe o spydde en bra stund. Detta resulterade i att han vart sjuk hela lördagen med, o han kunde alltså stanna hemma! Det var den absolut bästa presenten han kunnat ge mig. Inte så kul för honom o vara sjuk kanske, men ni vet hur killar är, det finns inget bättre för dom än att bli omhändertagna när de är sjuka :P

Så det blev en riktigt mysig helg med min älskling i alla fall, fastän jag inte räknat med det. Det blev inte den lilla rymningen från vardagen som vi hade planerat först kanske, men vi fick i alla fall vara med varandra! <3

Så vad händer denna veckan då? Idag är det tvätttid, men jag bestämde mig att jag inte hade tillräckligt med tvätt för att tvätta så jag tar det nästa vecka istället. Sen ska jag väl förhoppningsvis träna lite om jag bara får tummen ur röven.

Imorgon blir det att stiga upp tidigt o köra Selma till veterinären, dags för kastrering!

Onsdag blir det först ridning i Holmsjö och sedan sällskap med svärmor och eventuellt arbete på kvällen.

Förhoppningsvis så kan jag byta bort mitt pass på onsdag, jag ska nämligen vara i Rödeby klockan sju på torsdagmorgonen. Introduktion på mitt nya jobb!! :D

Sen är det fredag. Ingen aning vad som händer då. Det var ju det beräknade datumet för Violas lilla bebis men den lille rackarn ville ut redan i fredagsmorse! GRATTIS!
Min nya dammsugare kommer ju på fredag!! Inte för att det kan jämföras på något vis med en bebis, men ändå :P Som jag har längtat!

Nu vet jag inte mer. Det blir en tidig vecka o jag hoppas jag orkar med hela!

Inga kommentarer: