torsdag 19 mars 2009

Sommarjobbet...

Idag var jag och hälsade på på ett handikappsboende i Rödeby. Ville komma dit och prata med personalen och lite så. Kändes väldigt bra faktiskt och jag fick reda på massor vad det gällde hur det fungerade och hur det var att jobba där och lite så.

Så nu funderar jag på om man kanske ska välja det i stället för Äldrevården ändå. Faktum är att handikappsboendet har väldigt många fördelar, i förhållande till Äldrevården. Till exempel är det inga direkta lyft och det är bara fyra vårdtagare där. Och sen känner jag att jag kanske inte riktigt vet hur jag kommer kunna hantera det här med att de kommer vara dementa på äldreboendet. Alltså, man måste ju kunna prata med dem på ett speciellt sätt, o sånt. Det låter kanske löjligt men faktum är att de inte vet att deras maka kanske är bortgången. Om de då frågar vart hon är, så måste man kunna hantera det. Och det skrämmer mig.
På handikapp så jobbar man dessutom sällan ensam. Något jag känner är en stor tröst när man är ny i alla fall...

Får fortsätta fundera, men jag har definitivt fått lite att tugga på...

Inga kommentarer: