onsdag 18 mars 2009

Socialitet o sånt jag älskar

Kom för lite sen hem från en tur till Holmsjö. Mycket mycket trevligt! Fler såna dagar, tack!

Hängde på Jussan hem o efter att ha hälsat på Fredde på hans jobb så hamnade vi i Holmsjö hemma hos Jussan. När vi kom dit så insåg hon dock att nycklarna visst låg kvar på jobbet, vilket innebar att en sån småsak som att öppna dörren genast blev ett stort problem. Dock så hade hennes mamma varit hemma o bilen stod på uppfarten. Men hon var ute på Dattla en runda, o dörren var låst. Panik!!

Som tur var så var så visade det sig att bakdörren var öppen så vi kom in trots allt! :)

När vi kommit in så började vi på att baka chokladfudge! Åhh, vad mumsigt det blev, oerhört sött, men ändå väldigt gott i lagom mängder. Vi lyckades faktiskt!

Det blev en liten tur i alla fall på hästarna. Tänkte först att det inte skulle bli det eftersom Jussans mamma precis varit ute med Dattla, men så sa Jussan att hon bara hade skrittat i princip o att Dattla behövde lite mer motion :) Så vi tog med henne o Embla på en liten kortis-runda. Mycket kul, de har en enorm fart i de små hovarna!! :P

Sen blev det att packa grejerna o åka hem tyvärr. Jussan skulle till Fredde o det var lika bra att jag kom hem, ska trots allt på möte imorgon. Hon var så snäll att köra runtom Karlskrona för att lämna mig! Verkligen schysst, tycker jag.

Som jag skrev innan idag; GUD vilket vackert väder det var idag! Helt underbart ju. Skönt att rida i också. Man blir på sånt bra humör ju. Fast med vårkänslorna kommer också saknaden, fastän det inte var så längesen jag träffade min Darling så saknar man honom liksom.
Ibland önskar jag att han var lite gulligare mot mig. Inte för att han inte är det. Men ni vet, sådär spontant. Lite oftare bara liksom. Ett sms där det bara står; "Ville bara säga att jag älskar dig" eller något sånt. Ni vet, sånt sött som visar att han tänker på mig. Känns ibland som att jag får dra ut de söta sakerna. Men jag ska väl inte klaga...

1 kommentar:

Anonym sa...

ohja, sådana sms blir man glad av. Besnik brukar skicka sånt till mig fastän han sitter i rummet brevid. Vi flörtar typ fortfarande med varandra fastän vi varit tsm i 2,5 år :)