måndag 9 mars 2009

Framtidsfunderingar...

Jag vill förbättra mitt liv.. Mitt liv är tråkigt just nu. Dagarna är långa och känns ibland ganska meningslösa pga att man inte gör någonting. Jag vill ut o resa! Se saker, uppleva saker, träffa nya människor o lära mig om olika kulturer!

Varje helg när min kära babe kommer hem så ser man alltid lystern i ögonen. Visst, jag vet att den beror på att vi äntligen får träffas. Men det finns något mer. Något som även finns på söndagkvällarna innan han åker. Han gillar verkligen det han gör, han är stolt och får sig en rejäl upplevelse. Den känslan! Den vill jag ha. Han har fått mig att seriöst överväga om man själv skulle testa att söka till lumpen. Men jag är liten o klen, och dessutom så vet jag inte om jag stolt skulle vilja lära mig att hålla i ett vapen med syftet att skada och döda. För det är faktiskt därför som man lär sig hantera vapen.

Jag satt o kollade i en katalog från Luleå Universitet. Hittade en arkitektubildning som jag mer än gärna hade gått. Men den är fem år, plus att det är tre ämnen som jag måste läsa innan dess. Alltså blir det samanlagt sex år. Då är jag 26 år?! Och då har jag ändå inte varit ute o rest så som jag verkligen vill. Så jag tror jag hoppar det :/ Eller iaf lägger det på hyllan.

Har också varit o kollat lite på Au Pair jobb. Först så tänkte jag att det inte riktigt var min grej att vara "nanny/betjänt" på det viset. Men efterhand som jag har läst om det så är det många familjer som vill ha en storasyster eller så till barnen. Någon som kan vara med på resor och sådär. Det verkar faktiskt kul. Bara barnen inte är alltför små.

Vet ni vad som hade varit skönt? Pengar... Åka iväg, leva livet ett tag. Eller bara ta en semester, jag hade verkligen behövt det just nu. Men det går inte. Jag har inga pengar. Och jag vill inte åka själv.
Vi disskuterade om vi skulle leva jättesnålt fram till sommaren o sen ta en liten semester bara älsklingen o jag. Men jag har kommit fram till att det är bättre om vi sparar så att vi kan åka efter jul. Det är trots allt då som man vill iväg mest, januari/februari. Då har han dessutom muckat så vi har lite mer pengar rent allmänt.

Jaaa... Jag undrar jag...

1 kommentar:

Marie sa...

Jamen, om du gör en arkitektutbildning så kan du ju åka utomlands via universitetet, som en del i utbildningen! Mycket lättare än att ordna alla papper själv! + att det är en bra merit.

O dessutom kommer du att vara ung när du är 26 år och har en examen! Då kommer du inte att ångra tiden du lagt ner, du får ju tillbaks det när du får ett jobb som ger den där glimten i ögonen... Kram!