torsdag 26 mars 2009

Seg

Vilken seg dag det har varit idag! Vaknade klockan tolv o kände mig helt förstörd...

Det blev en nice dag hos Jussan dock :) Skulle tagit bussen klockan tolv men var tvungen att stanna hemma en liten stund till eftersom min dumma katt hade kissat i sängen. Så det var bara att slänga i madrassen o lakanen i badkaret och börja tvätta. Sen ringde jag till veterinären och fick en tid bokad. Så på tisdag ska min Selma bli av med sin manlighet :P visst låter det bra ^^,

Jussan o jag började med att rida när jag väl kom fram, blev en riktigt nice runda. Fick dock kämpa lite grann, men det gillar vi ^^,

Sen åkte vi och hälsade på Jussans arbetskompis som hade en kille hemma på besök, vilken hunk! Definitivt värd att satsa på!!

Dagen efter så vaknade vi klockan kvart över sju och kände inte för att stiga upp. Men vi var duktiga och gjorde som vi planerat o tog ut hästarna på en morgontur också! Vilket härligt väder!! Jag älskar att rida i sånt väder <3
Sen var det bara att springa in o byta kläder för att sedan stressa in till Lyckeby. Hon hann inte släppa av mig hemma så jag passade på att kolla in lite nya skor innan jag åkte hem. Visade sig vara en riktig tur att jag stannade för Jussan hade ingen lunch med sig o hon skulle gå hela dagen själv! Så jag sprang bort på Pastabaren o köpte mat. MUMS!

När jag kom hem så funderade jag på om jag skulle åka på hälsomötet som jag hade blivit bjuden på. Tyvärr så hade jag bara alternativet att gå ut till Långö o eftersom jag skulle jobba kvart i nio så ville jag inte riskera att komma försent. Så jag tog en tupplur istället.

Och det var en himla tur att jag inte förlitar mig alltför mycket på min pojkvän, för då hade jag försovit mig. Han visste att jag skulle jobba vid nio o sa att han skulle ringa innan dess. Han ringde tio i nio!! Åhh, vad sånt stör mig! Jag hade massa viktiga saker att gå igenom som jag alltså inte fick sagt. :(
Hade verkligen uppskattat om han kunde göra något för mig. Ni vet, sådär som en överraskning. Jag har varit helt uppriven för att vi inte fick träffas i helgen för att hans dumma serganter inte tyckte att en ett årsdag var tillräckligt stor anledning att få ledigt tre timmar. Så jag har kämpat som sjutton för att få ihop det så att vi kan träffas en liten stund. Men det är jobbigt. Vill liksom ha något tillbaka...

Tänk vad härligt med någon som planerat en hel helg, sådär romantiskt o fint... Vad härligt o vara Nicke med andra ord "/

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad segt du .. Är det säkert att han inte komer loss eller?

Anonym sa...

Men det var ju inte alls så vi menade med det inlägget, Det var bara allmännt flummiga punkter vi hittade..Tog den åt sig:O