måndag 23 mars 2009

Tonårsliv

Har hittat en ny tv-serie på SVT1 som jag ska börja titta på. Råkade av misstag zappa förbi den ikväll o fastnade direkt! Så intressant. Tonårsliv heter den. Egentligen så handlar det väl inte om jättemycket, bara om hur tonåringar har det. Man har valt ut ett antal tonåringar o dokumenterat deras liv så som det ser ut idag. Observera att det inte är typ 14-åringar utan typ runt 18. Lite mer mogna iaf ;)

Men det är intressant, jag ser massa saker som jag kände igen från den åldern. Bland annat är det en tjej som har anorexi och som kämpar jättemycket för att bli av med det. Samtidigt så ser hon det som en del av henne, som definerar henne som person.
Nu är det ju inte så att jag påstår att jag någonsin har haft anorexi, men jag har varit o sniffat i det träsket och hade det inte varit för min familj så tror jag att jag hade fastnat där faktiskt. Jag kan bara säga att jag känner igen tänket som den tjejen hade.

Tummen upp för SVT, jag slår vad om att det finns fler än jag som kände igen mig i serien. Och jag tror det hjälper väldigt mycket, spec för de som är osäkra. Att känna att man inte är ensam...

Inga kommentarer: