måndag 23 februari 2009

The Truth

Så nu har jag sovit klart. Jag har vaknat från min dvala och tvingats fortsätta leva mitt liv så som det är.

För att förklara den lilla förvirringen i mitt förra inlägg så kan jag bara kommentera det med att allting var perfekt, precis som ett nybyggt hus. Sen kom jordbävningen till Sverige, och sprickor hade bildats. Fine sa jag, det fixar jag. Så jag spacklar och målar över, tycker att jag gör ett bra jobb. Efter ett tag däremot så är det helt plötsligt ett hål där sprickorna var. Även detta fixar jag och blir nöjd med resultatet, i alla fall efter omständigheterna. Nästa sak som händer är att väggen ramlar ihop. Det fixas. Sen faller hela huset ihop. Det är ganska bra sätt att beskriva det på. Jag fixar och fixar och går ändå fler steg bakåt än framåt.

Många tror säkert nu att allt handlar om mitt förhållande med min kära sambo. Och en hel del vet att faktum är att det till viss del är så. Men det finns bidragande orsaker. Drömmar man önskar kunde uppfyllas men så fäller någon krokben för en för att det "känns bra så". Vad det gäller min relation så är det just nu som en upp-och-ner-vänd pyramid, där allt vilar på tillit. Vilket kan vara extra svårt när man inte har personen ifråga i närheten.

Så, nu har jag väl rett ut en hel del för er kanske... Nu ska jag se om jag kan ta o söka lite sommarjobb för jag lär väl sitta här som en annan kärring hela året :/

Inga kommentarer: