fredag 13 februari 2009

Fredagen den 13:e

Jag är glad!

För en gångs skull är jag bara glad. Saker o ting verkar flyta på. Gör det inte det, så försöker jag igen, med lite mer vilja och lite mer ansträngning. Och faktiskt, så verkar det ha funkat för denna gången.

Ska på fest ikväll. Tjejfest på jobbet. Det är lite kul faktiskt, för det är många i min ålder där. Det är lite bökigt just nu vad det gäller sovplatser, men sånt får lösa sig. Jag har i alla fall min säng (A)

Imorgon är det Alla Hjärtans Dag, och så mycket som jag älskar att planera roliga och romantiska saker, så hade jag faktiskt blivit glad om Nicke kunde kommit på något med. Det behöver inte vara massa romantiska överraskningar (även om det är nice), men att han kommer på något, är lite romantisk o sådär.. Svårt att förklara, men ja, jag hoppas ni fattar.

(jag är en riktig sucker för nallen med blå nos!)

Idag är det fredag den 13:e vilket för mig innebär att jag ska åka till Arbetsförmedlingen o gå på en vårdmässa. Jag skulle även tränat, men armen är inte riktigt i funktion än. När jag kan ta på och klä av mig tröjan utan problem, då kan vi fundera på saken. Det är också som sagt fest ikväll.

Visste ni förresten att i år är det Fredagen den 13:e tre gånger?! I februari, mars och november. Ysch... Jag är kanske inte världens mest skrockfulla person men ändå. Vet ni varför man anser att fredagen den 13:e är en otursdag? Inte jag heller exakt, faktiskt. Men det finns mycket i biblen, typ Judas, den 13:e lärljungen förodde Jesus. Eller att Jesus dog på långfredagen och han hade 13 lärljungar... Sen finns det Nordisk mytologi som har någonting med Loke att göra. Han var den trettonde gästen vid ett gästabud i Valhall och gjorde så att Balder dog.
Det finns också en om Tempelherreorden. Fredagen den 13:e (typ 1300- någonting tror jag) greps många högt uppsatta män inom Tempelherreorden av Frankrikes kung.
Sen finns det den jag gillar bäst. Kommer inte ihåg exakt, men det handlar om Napoleon. Han hade arrangerat ett anfall av något slag, som skulle utföras fredagen den 13:e. Alla dog såklart och det var början på hans undergång. Jag kan inte svara på om det var Waterpool eller om det var strax innan. Kul fakta i alla fall ;)

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag tog faktiskt stundeten på fredagen den trettonde förra året, och det fick bra:P Inga missöden skedde iaf:)