måndag 2 februari 2009

Och det sa *boom*

Imorse vaknade jag klockan 06.55 (inte jättetidigt men tidigt nog när man är ledig hela dagarna) av ett dovt *boom*. Jag trodde först att det var från min dröm (det var en lustig j*vla dröm som blir jobbig att beskriva här). Men sen insåg jag att det var nog inte min dröm i alla fall. Utan det var nog faktiskt katten som hade rivit ner min finaste kruka! Jag vet inte hur jag visste att det var just den krukan men det gjorde jag i alla fall. Första tanken var: Fan! Men så insåg jag att det var ju faktiskt bara ett dovt boom som hördes, inget kras. Med andra ord: kurkan var fortfarande hel, vilket jag fortfarande inte kan förstå hur hon lyckades med. I alla fall så tänker jag också att det inte gör något då, krukan är hel och kan vänta tills jag har sovit färdigt.

Sen vaknar jag ett par minuter senare och inser att jag faktiskt haft vatten i krukan. Det är en sån där liten men hög sak som går att använda både som kruka och som vas. Jag hade alltså använt den till det senare.. Normalt sett är det kanske ingen fara med lite vatten, men krukan står i vårt vardagsrum, det rummet med det nya, fina och helt perfekta parkettgolvet! Jag kunde alltså inte låta vattnet troka in, jag har sett hur fula såna golv blir då! Och vi lär väl få betala skadestånd den dagen vi flyttar, o när man ser det så så var det fan i mej inte värt att ligga en timme till. Nej, jag gick upp, torkade snällt upp efter kattskrället, ställde krukan där hon inte når den och gick sedan tillbaka till min säng en timme. Inga märken på golvet! En hel kruka! Och en utvilad Kåtisroinen. Perfekt ju.



Glömde ju!
Jag har fått en bloggaward!


Jag blev nominerad av
http://violiejolie.blogg.se/


Reglerna för denna award är:

1. Vinnaren sätter loggan på sin blogg.

2. Länka till personen som utmärkelsen kom från.

3. Nominera minst sju andra bloggar

4. Länka till dessa bloggar i din blogg

5. Lämna ett meddelande till personerna på deras bloggar

De bloggar jag valt att ge awarden till är:

Marie
Alice
MammaBecka
Vimmelmamman
Elin

(Har tyvärr inga fler att nominera, läser inga fler :/ )

1 kommentar:

Anonym sa...

Haha husdjur e ju bara bäst, mina kissar saknar helt koordinationsförmåga! senaste grejen dom hade "ner" var julgranen! Small härligt i hela huset ^^