onsdag 4 februari 2009

Drömmar

Inatt drömde jag en konstig dröm. Jag var med i Top Model och var på något sett den som alla vände sig till, den som hade självförtroende och "visste" hur man gjorde, trots att jag var lika färsk som vem som helst av de andra. Vi skulle ta kort två och två och hade blont långt lockigt hår och vita linser allihop. (vi såg nog lite otäcka ut :P) Och likadana klänningar, vita långa "gudinneklänningar". Eller ja, det var som en kjol (lång, ända ner till marken) med ett stycke tyg framtill upp över barmen med två tunna axelremmar. Ryggen var bar. Väldigt vacker. Perfekt fall. I alla fall, alla var väldigt fina och vi skulle stå där och fotas med en fåtölj, ett litet bord med en liten blomma på, en ryamatta och ett drapperi av samma material som de där guldiga eller silvriga små sakerna man har i julgranen för att få den att glänsa. Allt var i vitt förutom drapperiet som var i lila och blomman som var grön... Mycket fint.

Vilket fall, alla tyckte att jag var tveklöst den bästa, tveklöst den som skulle vinna hela tävlingen. Bortsett från en sak. Min mage var för stor, kunde jag bara banta och träna bort lite på den så kunde jag gå långt... Usch. Nej då, jag har inte komplex för min kropp :S

1 kommentar:

Anonym sa...

lääskigt! så kan du ju inte göra:O