tisdag 11 november 2008

Some good, some bad

När man äntligen har bestämt sig för en sak, när man äntligen har sagt att nu ska man ta mig f'n våga chansa för en gångs skull... Då rycks det ur ens händer.

Okej, nu ska jag inte vara överdramatisk kanske, men det känns lite sugigt. Tjejen med hunden ringde aldrig igår. Jag vet inte varför o jag har inte hennes nummer heller, så jag kan inte bara ringa o påminna henne... Visst finns det en chans att hon ringer idag, men helt plötsligt så är det inte lika attraktivt att gå in i hela den här hundgrejen. Samtidigt så vet jag ju hur glad jag skulle bli om det funkade.

Men jag har inte förlorat allt hopp ännu. Blocket är fortfarande en av mina standardsajter o jag går in där med jämna mellanrum för att se om det finns några ny annonser med en kisse som jag vill ha. Svarade faktiskt på en igår som jag verkligen verkligen ville ha. Supersöt katt verkligen. Leverans någon gång nästa vecka tror jag. Det stod inget pris så jag skickade ett mejl o frågad hur mycket hon ville ha för en sån. 6 500 kr!! Helt galet! Jag hade faktiskt kunnat tänka mig att ge en tusenlapp erller något, men 6 500 ?! nej nej nej... Så gärna ville jag inte ha den..

Fick ett mejl idag också. Ett sånt mejl som jag aldrig trodde att jag skulle få. Det var från Cherry Casion AB o det stod att de ville att jag skulle komma på gruppintervju någon gång nästa vecka! Det är kanske inte drömjobbet precis, men faktum är att det är ett sånt jobb som jag kan plugga samtidigt som. O det gjorde hela den här grejen att välja mellan ett jobb eller skola till våren mycket lättare!

Nej, vi ska få besök av svärmor o svärfarmor (?) senare så jag måste börja städa nu.

xoxo

Inga kommentarer: