fredag 14 november 2008

Att vara eller icke vara Friskis

Tränade på Friskis o Svettis igår, ett Core-pass. Det innebär att man tränar främst mage o rygg. Mycket bra för kroppen tror jag. I alla fall, i den salen där man tränar just detta passet så har man speglar framför sig så att man lättare ska se om man gör rätt osv, vilket är väldigt bra. Nackdelen med dessa speglarna dock, tycker jag är att på något vänster så tycker jag att jag alltid ser så fruktansvärt o äckligt benig ut. Det finns inga andra speglar som gör så i min omgivning, bara den. Och jag gillar det absolut inte! Jag är medveten om att jag inte är världens största person precis, men sådär j*vla smal är jag rent ut sagt inte.

Jag har dessutom börjat lägga märke till att folk därborta tittar lite snett på mig när jag kommer o så. Jag trodde först att det var för att jag var ny, men jag har nu kommit fram till att det säkert är för att jag är mindre och smalare än de flesta som kommer dit. Man får en blick som skriker: Men hallå, du är ju redan smal, vad fan gör du här då?

Men för mig så handlar det ju liksom inte om att bli smal, det handlar om att bygga muskler, göra någonting om dagarna och vara lite hälsosam, man mår så mycket bättre av att gå där. Visst, jag hade kunnat valt att gå på typ Lok&Motion eller Sats (det heter något annat nu men minns aldrig vad), men då hade alla varit totalt jättevältrimmade o man hade istället fått blicken: Haha, titta på den lilla flickan, hon har ju inteen muskel på hela kroppen! Haha!

Inte heller så kul situation precis. Man hade dessutom försämrat sitt självförtroende drastiskt, med tanke på att oavsett hur smal man är där så känner man sig stor pga att alla är så vältrimmade. Jag vet inte hur ni är, men mitt självförtroende är väldigt bräckligt. Det hade slutat med att jag inte hade gått dit fastän jag hade kort där. På Friskis så får jag åtminstone behålla mitt självförtroende, o förhoppningsvis så kan jag vara sund o bygga muskler på samma gång..

2 kommentarer:

Anonym sa...

Go Kryssling to the Friskis! ^^

Anonym sa...

Kom och träna där jag tränar vettja;) på sjukgymnastiken på lyckeby vårdcentral. Det är bara jag och fem gamlingar där. Noll prestationsångest;)