fredag 28 november 2008

DreamHack Winter -08 [pt 2]

Jaha då har man fått önskemål om att skriva mer o oftare när man är här på DH.

Jag vet inte riktigt vad man ska säga. Vi gick o la oss i sovsalen runt halv fyra inatt, sov till nio ungefär. Men det fanns massa idioter som inte riktigt förstod innebörden av en sovsal. De satt o skrek o höll på. Men det blev tyst tillslut, så man fick några timmars sömn.

Vi åkte ju vid halvsextiden igår morse. Stannade på statoil o köpte en baguette. Sen åt inte vi förrän sex på kvällen när jag bett o bönat sen två att vi kunde käka lite. Snacka om att jag var hungrig. De andra var också hungriga o helt ärligt förstod jag inte varför vi inte åt tidigare. Men men..

Men nu vill jag bara säga till alla er som ser mig som världens största datornörd bara för att jag är här; faktum är att detta är en stor festival (över 12 000 besökare), o det finns bra mycket mer att göra här än bara spela. Det finns hur mycket tävlingar som helst där man vinner ett flak Jolt cola eller tuffa datorprylar. Det finns till o med en tävling där man vinner en resa till Las Vegas för att få chansen att åka till rymden :O

Det är också en stor mässa här där man kan kolla på nya spel o tekniker o så. Chansen att provspela spel som inte kommit ut än osv. Idag var det också flyguppvisning av JAS. Det var riktigt tufft kan jag säga. Man fick se massa looper o tricks o när han körde långsamt o supersnabbt. Riktigt grymt. Det var också en helikopter som tro det eller ej gjorde typ samma saker. Fast det var ju grymt mycket coolare eftersom det var en helikopter. Jag visste inte ens att man kunde göra looper med en helikopter. Men det fick jag lära mig att man kunde. Astufft.

Nej, nu ska jag gå o prova Mirror's Edge som jag så länge velat spela.

xoxo

Inga kommentarer: