måndag 10 november 2008

Lite mindre ensamt

Helgen är över, Nicke sover o jag väntar på ett samtal. Visserligen så väntar jag alltid på ett samtal som ska säga något i stil med : Vi vill att du jobbar hos oss. Men det kommer ju aldrig :S

Men denna gången så väntar jag på ett alldeles speciellt samtal. Ett samtal som kommer säga:
Grattis! Du ska bli mamma på deltid!
Wii! Som ni säkert vet så händer det att jag känner mig väldigt ensam här i lägenheten, så den senaste tiden har jag spanat efter katt på Blocket. O när jag ändå är där inne så kan jag inte låta bli att gå in o kolla lite på hundarna också. Och så i fredags så låg den en annons om en liten 14 månader gammal jack russel pojke vid namn Tyson som behövde någon som kunde hålla honom sällskap om dagarna när matte jobbade. Drömläge! Jag kunde inte låta bli att svara på den! Vi har haft lite mailkontakt nu o hon verkar nöjd. Hon skulle ringa mig idag så skulle vi ta en prommenad i eftermiddag, o om allt går som vi vill så kommer han vara här varje vardag från o med imorgon!

Men glöm inte, jag har inte gett upp tanken på en katt. Jag har frågat om han går ihop med katter o fått svaret att innekatter brukar gå bra för dom är inte lika tuffa. O jag har också förvarnat om att vi antagligen skaffar katt snart. En katt är faktiskt viktigare för mig, den blir ju liksom min egen. Det kommer tyvärr aldrig hunden att bli.

xoxo

Inga kommentarer: