onsdag 19 november 2008

Dagens i-landsproblem

Jahapp.. Det var onsdag idag när jag vaknade, o onsdag är det fortfarande. Tänka sig. Jag har precis diskat i hopp om att jag skulle kunna filosofera tillräckligt för att göra upp en plan över dagen.

Jag har några saker som jag ska göra idag:
  • åka till Lyckeby och kolla på nya skor, börjar bli dags.
  • även kolla på julinredning, vilket också börjar bli dags.
  • diska (avklarat)
  • träna
  • laga mat
Det svåriga är bara att komma på vilken ordning man ska göra dem för att det ska bli så smidigt som möjligt. Jag har som sagt redan diskat. Jag funderar på att åka o träna innan jag åker till Lyckeby för då är man fräsch och nyduschad. Men då har jag två problem: 1. Jag måste kånka på min träningsväska under hela shoppingen. 2. Jag kommer säkert vara helt slut och utmattad o därför inte orka shoppa. (Okej jag medger, jag orkar alltid shoppa, men det är inte alls lika kul om man är trött).
Maten lagar jag naturligtvis inte förrän jag kommer hem, vilket jag räknar med att bli runt fyra-fem, så det är väl inget direkt problem.

Jag kan också göra så att jag tränar efteråt, men jag har fortfarande problemet med att jag måste bära väskan. Dessutom så finns det en risk att jag känner att jag väldigt gärna vill komma hem när bussen går i den riktningen.

Vad jobbigt jag gör allt!

Usch då. Jaja, jag rapporterar säkert senare, eller imorgon om hur jag löste dilemmat...

xoxo

1 kommentar:

Anonym sa...

Du har säkert redan gett dig iväg men ett tips: Väskan är tyngre efter att man tränat o dsuchat ;)