tisdag 5 augusti 2008

Grraooow...

Nu har det gått en vecka sen jag skrev här sist. Illa, Catherine. Men jag kan meddela att det idag är dags för veckans fotbad, det är nice. Skulle vilja säga att det är veckans höjdpunkt men det vore fel. Denna veckans höjdpunkt kanske? Usch, vad tråkig jag låter. Det är ju faktiskt Harvu's fest i Kallinge i helgen, o min syster ska ha kalas osså. Sen är det teater på torsdag, så det är ju inte precis som att det inte händer något denna veckan. Massa roliga saker. Bara att jag inte har energi till dom :S

Men det är bättre idag i alla fall. Igår var inte rolig. Kände mig jättetråkig o nästan lite ledsen, utan någon direkt anledning tror jag. Jag har kanske inte varit allför frisk de senaste dagarna så det kanske beror på det, det vet jag inte. Men när jag inte kan känna mig pigg på att åka in till Karlskrona för att träffa Nicke, spela teater o äta McDonald's så är man inte riktigt frisk.
Men idag är det bra. Det blev bra igår kväll också, då var det till och med riktigt bra.

Mitt WoW-account har gått ut också. Och jag har inte råd att köpa nytt. Seriöst, hade jag haft pengarna o de hade varit mina sista så hade jag köpt. Men jag har typ 40 kr på mitt konto nu o det ska räcka till typ den 25:e eller vad det nu är. Känns lite knappt. Jag vet att jag har någon jag kan leva på som faktiskt har fått sin lön, men det känns väldigt fel kan jag säga. Det är "bara" tre veckor kvar innan jag får lön :S hjälp...

Det är precis sånt som gör att jag mår dåligt. I normala fall hade jag kunnat klämma ur mina pengar från mamma också, o kanske t.o.m. fått lite pengar av henne, men hon har det lika knapert som jag ju...

Sen har jag ju mina drömmar om att få flytta hemifrån också. Det hade varit fruktansvärt kul ju! Fast det skulle ju varit med Nicke. Men det är inte det viktigaste. Det spelar ingen roll just nu ändå, för jag har inget jobb. Även om jag skulle få det så är det ganska svårt att hitta något, det är så få lägenheter som hyrs ut just nu. Alla ska säljas.
Sen kommer nästa hake; till våren när Nicke rycker in i lumpen, så funderar jag på att åka till Norge o tjäna lite pengar, o då är det verkligen onödigt att fixa en lägenhet i Karlskrona för typ ett halvår. Fast å andra sidan, om vi flyttar ihop o Nicke står på lägenheten så kanske han får den betald, o då kan jag leva där i princip gratis ju. Det är ju ännu mer nice. Då behöver jag inte flytta till Norge, jag kan ju tjäna pengar här med. Soooo confusing. Please help me figure it out.

Åh, ja... Jag vet inte riktigt hur jag ska lösa det. Jag vet,.. jag borde bara ta allt som det kommer. Men samtidigt så vill jag ha lite kontroll också. Jag vill inte bara att mina år ska rinna iväg o så missar jag alla mina chanser att åka ut o resa o sånt. Jag vill kunna göra det med. Usch då. Strunta i mitt babbel, det gör mig bara mer förvirrad o säkert dig med. Du behöver inte tyngas av det :P

Nu har jag glömt att skriva om allt som hänt under veckan bara för det. Men jag vet i fan om jag orkar. Det var Sailet iaf, fick massa bilder på båtarna o det, ligger på BDB som vanligt. Kort sagt: haft en nice helg med familjen Andersson som vanligt. Det gillar vi.

xoxo

Inga kommentarer: