torsdag 28 augusti 2008

Bakareboda

Är nu hemma i Bakareboda. Mitt hem i en vecka framåt ungefär. Vaknade vid halv tio och insåg att jag sovit längre än vad jag hade tänkt. Hade från början tänkt att gå upp tillsammans med Niklas vid sex-tiden, men jag insåg att det var lite onödigt o tänkte att jag kunde sova till åtta eller så. Vid halv åtta vaknade jag av att jag fick en hejdå-puss på kinden. Han måste alltså ha försovit sig. Men det var en fin puss ^^,

När jag steg upp så klädde jag på mig, bäddade sängen, gick på toa o tog på mig gympadojjorna; det var dags att underhålla den lilla kondition man fått de senaste åtta veckorna. Sprang bara en liten runda, men det kändes bra. Ville inte springa längre än jag klarade av, o rundan blev precis lagom. Det viktigaste var att jag orkade springa hela vägen, vilket jag gjorde.

Svettig o fin började jag lite smått rota igenom skåpen efter lite frukost. Efter en macka med prickigkorv o ett sudoku ställde jag mig i duschen.

Det blev inget träffande med Alice idag :( Mina syskon hade så lämpligt bokat in en fotografering just idag, så det sket sig. Men jag är glad att vi i alla fall träffades en stund igår. Släpade med henne till 3G när ja skulle träffa Isabella. Vi tog en fika där o sen gick vi en runda på stan, kollade kläder osv. Vi gick bla in på Partaj där vi hittade massor med skojj saker. Du får inte mata de rosa nallarna.. Det är faktiskt ingen annan än du som behöver veta att du ser djurspöken...
När Rosa slutat skolan haffade vi honom o till slut kom även Nicke in efter att ha slutat sitt jobb. Det var nice. Issa gillade Nicke (inte för att jag var orolig, vem gillar inte han liksom xD), vilket också hennes David verkade göra, o de ville gärna att vi skulle komma ner nästa sommar eller så. Det ser jag fram emot, skulle varit så jävla nice!

Efter vi sagt hejdå o sådär så fördrev Nicke o jag tiden lite på stan, köpte skjorta o slips till bröllopet på lördag bland annat. Sen strax efter sextiden så satte vi oss i bilen på väg mot Rosenholm; det var dags att äntligen få se sitt gamla lag spela igen! Det var Nickes första match fick jag reda på, men han verkade vilja gå dit fler gånger. Han märkte vilket drag det var, speciellt innan matchen började då en hejarklack på ca 20 pers fick igång hela arenan (långt ifrån fullsatt men ändå) att sjunga o klappa tillsammans. Och detta var ändå bara en träningsmatch, han har mycket kvar att se. Det jag tror som vann över honom mest var stämningen, det faktum att man psykar motståndarlaget i den mängd man faktiskt gör. KHK gick förra säsongen upp till ettan o Mörrum åkte ner till tvåan. Så hans ansikte sken upp med ett segervisst uttryck när klacken började sjunga "vi är i ettan o det är inte ni, det är inte ni, det är inte ni"...

Matchen var väl sådär. Båda lagen spelade ganska halvkasst stora delar av tiden, men ibland lyste både KHK och Mörrum upp. KHK vann matchen med 5-1 (3-0, 1-0, 1-1), en hel del turmål o andra mål som gjordes pga ett mindre intresserat Mörrum.

Nu är det dags för mig att röra på mig, vi ska snart åka in till stan. Men ha sig, allihopa!

Inga kommentarer: