onsdag 13 augusti 2008

Bara en kvar!!

Ja..! Nu har jag bara en enda onsdag kvar att jobba på tidningarna! Fy helvete vad skönt! Känns nice, oh so nice. Ska man däremot se lite negativt på det hela så är det faktiskt två av alla andra dagar, men nu är det faktiskt så att jag är en väldigt optimistisk person så jag ignorerar det helt enkelt. Ignorence is a bliss.

Jag har börjat lyssna ganska mycket på radion nu för tiden. Inte Rix FM o all deras skit, utan P3. Äntligen har jag hittat tillbaka till min en gång så älskade radiokanal. Det är kanske inte lika många minuter som det spelas musik där, men det är åtminstone inte reklam o det är faktiskt underhållande o ganska intressant att lyssna på deras små söta konversationer.

Härromdagen nämnde de till exempel något som jag tyckte var intressant. De sa att man som lyssnare inte kunde höra ironi i radion, likadant som barn inte förstår ironi. Och det är nog sant, jag har aldrig tänkt på det innan men det låter ganska klokt faktiskt.

Idag är det alltså onsdag. Sov till tio i ett idag igen, vilket är ganska illa. Men det blir så när tidningarna är sena. Appropå att sova, det börjar bli tajt att sova i min lilla 90-säng nu. Funderar på om man ska snickra ihop sig en sängstomme lite lätt av allt bråte vi har liggandes här. Då kan vi lägga båda 90-madrasserna vi har så att det blir en 180-säng istället. Hade ju varit sweet. Men jag tror att jag ska lösa det på något annat sätt istället. Kanske hitta något som jag kan använda som ben istället. Det blir så jobbigt nämligen om jag ska flytta hemifrån att ta med mig en sån säng. Bättre att vi isf sparar ihop till en 120-säng eller något, det blir så stort annars.

Lika bra att kolla upp det redan nu.. Så nu bär det av för en genomgång av vad vi har här i huset.

Inga kommentarer: