torsdag 21 augusti 2008

Hatar sudoku ibland..

Inser nu att jag inte skrivit något här efter premiären. Kan meddela att den gick som planerat ungefär. Ett antal fler människor än vad jag hade räknat med kanske, 250-300 pers kom o såg vår show i Flaken. Så lite nervös blev man allt. Men när allt rullade igång så hade man inte riktigt tid att vara nervös, allt måste vara tajmat. Bra blev det iaf, o nästa show är nu på söndag klockan 18.00 i Eringsboda.

Fruktansvärt dum tid egentligen. Vi kommer inte vara hemma innan elva den kvällen. Väldigt lite sömn den natten. Fast ser man det positivt så är det min nästsista natt! Åh, så jag längtar* Jag vet att det låter galet, o det är ganska galet egentligen. Jag borde inte ha några somhelst krav på arbete just nu, eftersom jag är i ganska stort behov att skaffa ett. Jag har inte mycket krav faktiskt, det är bara att jag har insett att det är i princip omöjligt för mig att fortsätta jobba där om jag inte vill bli galen.

Åh, jag längtar tills jag får en egen lägenhet. Slippa att man tex kommer in i köket o möts av en överflödig diskbänk o en nästan tom diskmaskin (smutsig dessutom!). Det hjälper knappt heller hur mycket jag än hjälper till, utan det svämmar över nästa gång jag kommer dit ändå.
Jag vill ha mina egna regler ett tag, mina egna rutiner. Mina egna blommor, mina egna gardiner! Mina egna bestik o tallrikar o mina egna rum. En egen fast inkomst o, hur galet det än låter, mina egna räkningar!

Nej, särskilt kräsen på jobb är jag verkligen inte. Jag tar McDonald's vilken dag som helst i veckan. Det finns bara en typ av jobb jag inte tar, o det är telemarketing. Men det är endast för att jag omöjligt kan få in pengar på ett sånt jobb, tro mig jag har försökt. Det är alltid på provision o eftersom jag är så himla mycket emot att pracka på saker på människor som de inte ens är intresserade av så är det faktiskt helt omöjligt att tjäna några pengar där.
Sen finns ju tidningarna som jag inte vill jobba med mer. Men det är något som jag hade kunnat klara av, men det är omöjligt att leva på det jobbet, man tjänar kanske om man har tur ihop sin hyra, men har då inget kvar att leva för resten av månaden.

Ge mig ett jobb! Vad som helst (nästan)!

Allt går bara i en enda ond cirkel. Jag måste skaffa ett jobb för att kunna göra någonting, skaffa lägenhet, köpa bil, till o med köpa mobiltelefon! Så jag ringde till Äldrevården igår o pratade med en ganska trevlig tjej. Hon ställde lite frågor om vad jag läst, var jag bodde, om jag hade körkort osv. Men de ville gärna att jag redan skulle bo i Karlskrona o ha en egen bil. Hur ska det gå ihop när jag inte har något jobb att köpa det där sakerna för? Så jag måste ha det ena för att skaffa det andra o tvärtom. Det är precis som att lösa ett sudoku där 4:an o 6:an saknas i alla rutorna...

Inga kommentarer: