måndag 25 augusti 2008

Och så var det bara en kvar

Jaha, då har man jobbat i två månader. Det har slitit ganska mycket, både fysiskt och psykiskt. Men nu är det i alla fall bara en natt kvar. Och första lönen kom inklirrande på kontot idag, vilken härlig känsla! Inte jättemycket pengar kanske, men ändå. Det är ju trots allt min första riktiga lön.

Har för övrigt sökt tre jobb idag. Två i Karlskrona och ett i Ronneby. Fast det känns ganska torrt faktiskt. Jag har tänkt och funderat och försökt klura ut hur jag ska försöka göra mig själv attraktiv på marknaden. Men det är förbaskat svårt när man inte har varken erfarenhet eller kontakter. Det känns som att man smörar något fruktansvärt för företagen för att kunna glida in lite snyggt, men ändå känner man sig tråkig o alldaglig. Jag vet i fan hur man ska lyckas...

För att göra saken ännu lite värre så har det dykt upp två lägenheter med fin-fint läge och lagom hyra med "bostadbums" som det så fint heter i Karlskrona. Man blir bara ännu mer stressad av sånt ju...

Nu har jag i alla fall bestämt möte med min gamla polare Issa som flyttade till Polen för ett par år sen. Hon var tydligen i Karlskrona ett tag nu, åker hem på torsdag, så vi skulle ta en fika på 3 G på torsdag. Åker väl antagligen upp till Holmsjö på onsdagen, umgås lite med Alicen. O sen Issa på torsdagen, Nicke på fredagen, bröllop på lördag o catch-up/ slapp-dag på söndagen. Vet inte hur länge jag stannar där uppe i skogen, det är sånt man märker. Behöver en liten mini-semester nu.

Jag har också bestämt (efter en konstig berg-o-dalbana i helgen) att jag ska må bättre. Äta nyttigare, motionera mer, that kinda stuff... Och jag ska gå all-in också. Verkligen ge järnet, jag har ju världens förutsättningar.

Puss på er alla, o massa kramar med, sånt mår man bra av ^^,

Inga kommentarer: