tisdag 26 augusti 2008

Bokmal

Som jag skrev tidigare idag så har jag slutat mitt jobb idag. Cyklade ner till "stan" i Ronneby o lämnade väskor osv där vi kommit överens om att jag skulle lämna dom. Passade även på att gå in på Biblioteket och lånade lite böcker.

Jag har under de senaste dagarna insett att jag är i behov av skolan, jag är beroende. Jag vet att man klagar o har sig när man går där, men det är en enorm trygghet. Man har sina rutiner, liksom. Dessutom mår jag inte bra av att inte utmanas. Jag behöver träna hjärnan. Inte varje dag kanske, men ett par gånger i veckan i alla fall. Jag behöver plugga helt enkelt!

Så jag klampade in på Biblioteket o hoppades att fascineras av alla böcker som fanns där. Det var första gången jag var i Ronnebys bibliotek vilket var lite omtumlande till en början, men efter en kvart eller så av vandrande mellan raderna av hyllor så bestämde jag mig för att jag trivdes där.
Jag trivs visserligen ganska bra i Karlskronas bibliotek också, men det var lite mysigare i Ronneby. Lite fräschare, typ.

Särskilt fascinerad blev jag dock inte, inte mer än av rena mängden av böcker, men det blir jag alltid. Något förbryllad är nog bättre beskrivning. Jag hade ju faktiskt ingen aning om vad jag letade efter. Så jag tog primitivt till fötterna och började vandra omkring..
Jag fastnade speciellt vid böcker som handlade om konst, samhället, historia, hälsa och kultur. Däremot så gick jag rakt förbi avdelningen med skönlitteratur, jag läser redan en bok, o lyssnar på en ljudbok. Jag hade kunnat släpa hem ett 10-tal böcker, men jag vet att jag inte är någon rapid läsare precis och att även om det känns som att man har tid så har man det inte alltid.

Så jag fick med mig en bok om kost, vad som är bra o äta osv.. Sen två böcker om kulturhistoria, ett ämne som jag ångrar att jag inte fick läsa på gymnasiet. Det blir min ersättning för att jag inte går i skolan detta året. Så kanske jag lär mig lite, om inte annat så har jag lite tidsfördriv ^^,

Fast jag kommer nog få tillräckligt med tidsfördriv en vecka framåt nu. Jag ska vara plastsyster åt lille Viktor :D Något som ska bli kul men samtidigt lite skrämmande. Har egentligen ingen aning om hur väl hand jag har om barn. Fast det återstår väl att se :P

Imorgon ska jag kolla på KHK. Det ska bli intressant. Längesen man var på någon match nu ju.

Nej, tillbaka till sängen o TV:n :) måste vila ut inför morgondagen.

Love you!

Inga kommentarer: