tisdag 12 maj 2009

Sån ytligt liten människa jag är.. :S

Jag har problem. Som vanligt. :P Såna där tråkiga I-landsproblem som bara sitter o nöter och när man har funderat tillräckligt länge så får man dåligt samvete över att man har den typen av problem.

Problemet har med min träning att göra. Jag tränar tre gånger i veckan, och sammanlagt gör jag mellan 400-500 situps per gång. Plus några andra övningar då för att hålla igång rygg, armar, ben och rumpa. Jag tränar mest för att må bra, för det är viktigt för mig. Men nu inför sommaren så har jag börjat träna magen lite extra, av lite mer ytliga skäl då och det är väl inget fel med det egentligen. (Och snälla kom inte med alla era kommentarer att jag redan är smal som en räka, jag har faktiskt blivit lite rund om magen den senaste tiden och har ni inte träffat mig så har ni inget att säga till om, jag tar bara illa vid mig)

I alla fall. Jag har alltså tränat tre gånger i veckan i nära på två månader nu, och innan dess har jag också tränat, fast inte alltid lika kontenuerligt. Så, jag bör väl se resultat? Men ingenting. Jag märker att jag blir starkare, jag klarar mer o mer vikt och spänner jag magen så märker jag verkligen att jag har fått muskler. Men det syns inte. Jag vet att det låter patetiskt, men jag har ju kämpat sååå hårt för det. Och jag försöker att äta ordentligt efter också.

Har försökt läsa en massa på internet, så mycket jag kan. Men där står bara massa saker jag redan vet, typ att man ska äta mycket protein efteråt och kolhydrater före. Man ska undvika socker efteråt, det har man ju hört massvis om nu, allt det där med att man inte ska dricka energidrycker efter att ha tränat.

Men jag behöver recept! Jag behöver mer konkreta tips och riktlinjer! Uppenbarligen så fungerar ju inte min nuvarande stil, även om jag tycker att jag sköter mig, i alla fall tillräckligt. Jag har ju liksom inte ändrat min kost! Varför kom den dumma lilla magen då? Suck. Jag känner mig såååå ytlig.

3 kommentarer:

M sa...

sv: hehe javisst, http://jooannas.blogg.se sen har dom andra två tjejerna också varsin blogg och dom står på joannas blogg skulle jag tro :)

M sa...

tror jag glömde skriva med min blogg så tar med den här :)

Matilda sa...

svar: javisst gör den :D vad kul att du gillar det!